گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

سکه به استقبال عید رفت/ تشدید عطش خرید سکه در دقیقه ۹۰/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 26 اسفند 1402

کدخبر: ۶۳۵۰۱۰
اقتصادنیوز: قیمت سکه در روزهای پایانی هفته قبل صعودی شد؛ فعالان بازار رشد قیمت سکه در روزهای اخیر را به تقاضای شب عید ربط می‌دهند. اما در روز شنبه 26 اسفند ماه سکه بازان چه مسیری را دنبال خواهند کرد؟
سکه به استقبال عید رفت/ تشدید عطش خرید سکه در دقیقه ۹۰/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 26 اسفند 1402

به گزارش اقتصادنیوز، در روزهای پایانی هفته قبل تقاضا برای خرید سکه افزایشی شد، گواه این ماجرا اعداد و ارقامی است که به عنوان قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام شده است. براین‌اساس سکه امامی که در روز سه‌شنبه با ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شده بود چهارشنبه به ۳۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید و عصر پنجشنبه ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

گفتنی است که نوسان صعودی قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که در مرکز مبادله ارز و طلا حراج سکه و شمش طلا در حال برگزاری بود.

از سوی دیگر قیمت دلار و طلای جهانی دو روز قبل رشد قابل‌توجهی را ثبت نکردند. همچنین در معاملات پشت خطی روز جمعه هم آن طور که عده‌ای از سکه بازان مدعی بودند قیمت سکه امامی تغییر چندانی نکرد و بر روی پله اول کانال ۳۷ میلیون تومان نوسان داد.

البته قیمت دلار در معاملات پشت خطی اندکی نوسان صعودی داشت و قیمت طلای جهانی هم تا حدودی رشد کرد؛ اما در نهایت تقریباً رنج شد. به عقیده دسته ای از تحلیگران اونس درون یک مثلث در حال نوسان است که از هر طرف خارج شود روند بعدی آن مشخص تر خواهد شد.به باور آنها محدوده 2180 دلار سقف مثلث است و از سوی دیگر محدوده 2150 دلارحمایت کف مثلث است. 

تحلیلگران عامل شارژ قیمت سکه را تقاضای آخر سال می‌دانند؛ به‌عبارت‌دیگر برخی از فعالان بازار رشد قیمت سکه در روزهای اخیر را به تقاضای شب عید ربط می‌دهند. در همین راستا بررسی بازار در سال‌های اخیر گویای آن است که به طور معمول در روزهای پیش از عید افراد با اهداف مختلفی نظیر هدیه‌دادن یا تغییر شکل دارایی‌های خود، اقدام به خرید سکه طلا می‌کنند.

در حال حاضر برخی نسبت به صعود مجدد قیمت سکه امیدوارند اما برخی دیگر می‌گویند که بازارساز احتمالاً مانع صعود شود. تکنیکالیست‌ها می‌گویند در بازار امروز جناح افزایشی بازار برای شکست مرز ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد و درصورتی‌که از مرز عبور کند احتمال رسیدن تدریجی آن به 37 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد. در سناریو بعد اگر مرز ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از دست برود احتمال عقب‌نشینی قیمت سکه تا محدوده ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید