گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

پشت پرده نوسان بازار سکه/ ۲ احتمال مهم درباره قیمت سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز 18 فروردین 1403

کدخبر: ۶۳۸۶۱۰
اقتصادنیوز: بازار سکه هفته گذشته به دنبال رشد قیمت طلا و افزایش ریسک‌های سیاسی نوسانی شد. حالا دسته‌ای از معامله‌گران معتقدند که با فروکش‌کردن اخبار منفی خاورمیانه احتمال اصلاح قیمت‌ها وجود دارد. اما برخی باتوجه‌ به نوسانات افزایشی طلا و ارز پیش‌بینی می‌کنند که امروز هم احتمالاً بازار شاهد نوسان هیجانی است.
پشت پرده نوسان بازار سکه/ ۲ احتمال مهم درباره قیمت سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز 18 فروردین 1403

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی بازار سکه در هفته گذشته حکایت از نوسان هیجانی قیمت سکه امامی دارد. این فلز گران‌بهای داخلی که قبل از ۱۳ فروروین حدود ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داده بود روز پنجشنبه ۱۶ فروردین‌ماه، مطابق با آنچه سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد، ۴۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

فعالان بازار دراین‌رابطه می‌گفتند که هراس ایجاد شده از بابت پاسخ ایران به حمله روز دوشنبه اسرائیل به کنسولگری در شهر دمشق، افزایش ریسک‌های سیاسی در بازار را به دنبال داشت و زمینه صعود هیجانی سکه را فراهم کرد.

از سوی دیگر احتمال شروع سیاست‌های انبساطی از سوی فدرال رزرو و افزایش تمایل خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی به‌عنوان ذخیره اصلی، باعث شده است که تمایل به خرید این فلز زردرنگ در سال ۲۰۲۴ بیشتر شود. گفتنی است قیمت اونس طلا در حال حاضر در زمان تدوین این گزارش در حدود ۲۳۲۹ دلار قرار دارد که نسبت به‌روز جمعه تقریباً ۵۱ دلار افزایش را نشان می‌دهد. در کنار این دو عامل بازار ارز هم تا حدودی هیجانی است و همین امر بازار سکه را تحت‌تأثیر قرار داده است.

در حالا حاضر دسته‌ای از معامله‌گران معتقدند که با فروکش‌کردن اخبار منفی خاورمیانه احتمال اصلاح قیمت‌ها وجود دارد؛ اما برخی هم باتوجه‌به نوسانات افزایشی طلا و ارز پیش‌بینی می‌کنند که امروز هم احتمالاً بازار شاهد نوسان هیجانی است.

در مجموع فنی‌های بازار می‌گویند سکه برای امروز مرز ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر بالای آن ماندگار شود، احتمال ورود سکه به کانال ۴۶ میلیون تومان بسیار قوی خواهد شد. از سوی دیگر اگر بازارساز وارد شود این امر ممکن است زمینه صعود سکه را با چالش همراه سازد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید