گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار

افت دما در بازار ارز/ مرز حمایتی مهم برای دلار/ پیش بینی قیمت دلار امروز ۵ خرداد ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۴۹۱۵۴
اقتصادنیوز : قیمت دلار هرات در معاملات نقدی هفته گذشته در یک دامنه محدود نوسان داد؛ در شرایط کنونی معامله گران روند اسکناس آمریکایی در روز جاری را کاهشی پیش بینی کرده‌اند.
افت دما در بازار ارز/ مرز حمایتی مهم برای دلار/ پیش بینی قیمت دلار امروز ۵ خرداد ۱۴۰۳

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی نوسانات نرخ ارز در روزهای پایانی هفته قبل حکایت از افت دما و کاهش حجم معاملات دارد؛ امری که به عقیده معامله گران باعث کم شدن دامنه نوسان نرخ شاخص‌های ارزی شد.

در همین راستا و براساس آنچه که معامله گران ادعا کرده اند قیمت دلار هرات در معاملات روز پنجشنبه با ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان بازگشایی شد و تا عصر بین مرز ۵۷ و ۵۸ هزار تومان در نوسان بود. همچنین قیمت درهم امارات با گپ مثبت با نرخ ۱۵ هزار و ۸۷۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش ۳۰ تومانی و قیمت ۱۵ هزار و ۸۴۰  تومان به کار خود پایان داد.

همچنین در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌ نرخ ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان معامله شد.

فعالان بازار معتقدند در شرایط کنونی سطوح قیمتی کانال ۵۵‌ هزار تومانی می‌تواند حمایت مهمی در بازار باشد. این افراد معتقدند که حجم معاملات صورت گرفته در این بازه قیمتی به گونه‌ای است که نرخ دلار برای عبور از آن مسیر دشواری را در پیش دارد.

اما این افراد همچنان معتقدند که امکان تست این حمایت از سوی اسکناس آمریکایی وجود دارد. این دسته از تحلیلگران معتقدند با توجه به وضعیت مطلوب ذخایر ارزی کشور و همچنین مهم‌تر از آن کاهش ریسک سیاسی جریان‌ساز، چشم‌انداز کوتاه مدت نرخ ارز می‌تواند کاهشی باشد. در نهایت باید دید که با شروع بازار نقدی در هفته کاری جدید فشار کدام یک از طرفین بازار ارز بیشتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی