گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه

سایه انتخابات ریاست جمهوری بر بازار دلار/ سکه سقوط کرد؛ طلا کاهشی ماند

کدخبر: ۶۴۹۲۱۸
اقتصادنیوز: امروز در حالی گمانه‌زنی درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در بین برخی از معامله‌گران و رسانه‌ها داغ شده است که قیمت سکه به کانال ۳۹ میلیون تومان سقوط کرد و طلا ۱۸ عیار هم ارزان شد.
سایه انتخابات ریاست جمهوری بر بازار دلار/ سکه سقوط کرد؛ طلا کاهشی ماند

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز امروز شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ پس از تعطیلی چندروزه، در حالی فعالیت خود را از سر گرفت که قیمت‌ها نوسان کاهشی را ثبت کردند.

موضوعی که به عقیده معامله‌گران از سیگنال‌های سیاسی به بازار نشات گرفته است و بنابر اعلام فعالان بازار، بزرگ‌ترین ابهام و چالش معاملات برای روزهای آینده، انتخابات ریاست‌جمهوری است؛ انتخاباتی که قرار است در سالی برگزار شود که انتخابات آمریکا با حضور ترامپ نیز در پیش است. در این شرایط گمانه‌زنی درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ماه آینده در بین برخی از معامله‌گران و رسانه‌ها داغ شده است.

این در حالیست که خبر دیگری هم با محوریت سفر ولیعهد عربستان به ایران، توجه فعالان بازار را به خود جلب کرد؛ خبری که خبرگزاری ایرنا آن را منتشر و درباره آن نوشت: «ولیعهد عربستان در تماس تلفنی که شب گذشته با «محمد مخبر» داشت، دعوت سرپرست ریاست‌جمهوری برای سفر به ایران را پذیرفته است.»

با این حال بر اساس آنچه که معامله‌گران ادعا کرده‌اند، قیمت دلار هرات صبح امروز با ۵۸ هزار تومان بازگشایی شد؛ اما در همان ساعات اولیه در سراشیبی قرار گرفت. گفتنی است شیب نزولی نرخ دلار هرات با شروع به کار بازار دبی تا حدودی بیشتر شد و اسکناس آمریکایی تا محدوده ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان پایین آمد.

همچنین قیمت درهم امارات نیز با گپ منفی ۲۰ تومانی باز شد و در نیمه ظهر بر روی نرخ ۱۵ هزار و ۷۶۰ تومان قرار گرفت که در مقایسه با دو روز قبل ۸۰ تومان افت کرده است. فارغ از بازار آزاد، در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل با نرخ ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان و حواله دلار نیز با نرخ ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۸ هزار و ۶۲۶ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۵ هزار و ۴۰۲ تومان رسیده است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۲۰۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۳۹۲ تومان است.

از حال و هوای بازار ارز که بگذریم، سکه بازان در جریان معاملات نقدی امروز شاهد سقوط قیمت سکه امامی به کانال ۳۹ میلیون تومان بود. طبق آنچه که در سایت اتحادیه طلا و جواهر درج شده این فلز زرد رنگ داخلی ظهر امروز در حدود ۳۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شده که نسبت به چند روز قبل در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان ارزان شده است. همچنین طلا ۱۸ عیار هم ظهر امروز در حدود ۳ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روزهای اخیر تقریباً ۷۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ خرداد

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی