گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

آوازه اختلاف آمریکا و اروپا در گوش بازار تهران پیچید/ بازار ارز و سکه گوش به زنگ وین شد/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 6 خرداد 1403

کدخبر: ۶۴۹۳۵۵
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در جریان معاملات نقدی روز گذشته نزولی شد؛ در شرایط کنونی برخی از معامله گران در انتظار نشست شورای حکام هستند که قرار است ۱۴ خرداد برگزار شود. رویترز خبر داده که فرانسه، آلمان و انگلیس پیش‌نویس یک قطعنامه علیه ایران را تهیه کرده‌ اما هنوز آن را در اختیار اعضای شورای حکام قرار نداده‌اند.
آوازه اختلاف آمریکا و اروپا در گوش بازار تهران پیچید/ بازار ارز و سکه گوش به زنگ وین شد/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 6 خرداد 1403

به گزارش اقتصادنیوز، نگاهی به چارت قیمت طلا و سکه در جریان معاملات نقدی روز گذشته نشان می دهد که قیمت سکه شنبه را با ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شروع کرد و در ادامه، با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی کانال ۴۰ میلیون را از دست داد و به ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت طلای آب‌شده هم با کاهش حمایت، ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را از دست داد و به کف ۱۴ میلیون رسید. از سوی دیگر  قیمت سکه رفاه در کاهش پیشتاز بود و کانال ۳۹ میلیون را از دست داد و در ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به کار خودش پایان داد که یک میلیون تومان زیر بازار در معامله‌ است.

در معاملات پشت خطی شنبه شب هم سکه امامی نوسان خاصی را تجربه نکرد و نسبت به روز شنبه رنج شد. به گزارش اقتصادنیوز، معامله‌گران می‌گویند که سکه امامی در مرز حساس قرار دارد و در صورتی که نرخ دلار در دومین روز هفته بار دیگر نزولی شود، تداوم عقب نشینی فلز زرد رنگ محتل است.

در شرایط کنونی برخی از معامله‌گران در انتظار  نشست شورای حکام  هستند که  قرار است ۱۴ خرداد برگزار شود. رویترز خبر  داده که فرانسه، آلمان و انگلیس پیش‌نویس یک قطعنامه علیه ایران را تهیه کرده‌ اما هنوز آن را در اختیار اعضای شورای حکام قرار نداده‌اند. به گزارش اقتصادنیوز، بنابر آنچه رویترز مدعی است، به نظر می‌رسد رابطه ایالات متحده و تروئیکای اروپا، بر سر فعالیت هسته‌ای ایران شکرآب شده و حالا متحدان دیرین، بر سر اینکه آیا باید علیه ایران قطعنامه جدیدی را در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تصویب کنند یا نه، با اختلاف نظر جدی روبرو شده‌اند؛ قطعنامه‌ای که به عقیده کارشناسان اگر تصویب شود، می‌تواند بر تشدید تنش‌ها میان ایران و غرب بیفزاید و در این سو نیز جهت انتظارات در بازار را تغییر دهد. 

در مجموع سکه بازان امروز مرز ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارند و اگر بالای این محدوده ماندگار شود ممکن است  در گام بعدی به سمت کانال ۴۰ میلیون تومان خیز بردارد. در غیر این صورت کاهش سکه به سمت ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز محتمل است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی