گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه

ورق در بازار طلا و سکه برگشت/ تداوم کاهش پله‌ای قیمت دلار

کدخبر: ۶۴۹۴۳۸
اقتصادنیوز : در جریان معاملات بازار امروز یکشنبه 6 خرداد ماه، قیمت طلا و سکه در حالی خلاف روند کاهشی چند روز اخیر، صعودی شدند که قیمت دلار جانی برای صعود نداشت.
ورق در بازار طلا و سکه برگشت/ تداوم کاهش پله‌ای قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، بازیگران ارزی تهران و هرات امروز یکشنبه ۶ خرداد ماه در حالی وارد بازار شدند که قیمت دلار جانی برای صعود نداشت. بر اساس آنچه که معامله‌گران مطرح کردند، خریدار ارز در بازار تقریباً نایاب شده و معامله‌گران در انتظار مشخص‌شدن نتایج سیگنال‌های سیاسی هستند.

به گفته تحلیلگران ارزی اختلاف آمریکا با متحدان اروپایی بر سر انتشار قطعنامه علیه ایران، موجب شده سطح احتیاط برخی از معامله‌گران بیشتر شود. در همین رابطه رویترز نوشته آمریکا و سه کشور اروپایی بر سر مقابله با ایران در شورای حکام آژانس اختلاف‌نظر دارند.

همچنین در این میان به نظر می‌رسد که بازارساز با سیاست‌های ارزی خود سعی دارد که اسکناس آمریکایی را به سمت پله‌های پایین‌تر هدایت کند.

در بازار امروز همچنین صحبت‌های ولی‌الله سیف، رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. سیف پس از شش سال درباره روز تاریخی تولد دلار دستوری 4200 تومانی، با اشاره به مخالفت بدنه کارشناسی این بانک در تعیین نرخ قطعی برای ارز در سال ۹۷ گفت: «در جلسه تاریخی تعیین نرخ ارز، آقای روحانی قیمت ۳۸۰۰ تومان را برای نرخ ارز مطرح کرد و وقتی با مخالفت ما روبه‌رو شد، با وجود عدم اجماع، در نهایت گفت حالا که همه می‌گویید «۴۲۰۰» من هم از «۳۸۰۰» کوتاه می‌آیم! و آقای جهانگیری را مأمور اعلام این نرخ در رسانه‌ها کرد.»

با این حال امروز دلار هرات با نرخ ۵۷ هزار و ۴۵۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه ظهر امروز بر روی ۵۷ هزارو ۵۰۰ تومان قرار گرفت. این در حالی است که در پشت خط هم قیمت دلار هرات به سمت حمایت ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان حرکت کرد.

از سوی دیگر قیمت درهم امارات نیز با گپ منفی باز شد و تا ۱۵ هزار و ۶۷۰ تومان پایین آمد و در ادامه با نرخ ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومان بسته شد که در مقایسه با روز قبل رنج بود. فارغ از بازار آزاد، در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌ نرخ ۴۴ هزار و ۹۱۶ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۹۳۸ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۸ هزار و ۷۴۰ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۵ هزار و ۵۰۹ تومان رسیده است. اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۲۳۰ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۴۱۹ تومان است.

بازار طلا و سکه اما روند متفاوتی را در پیش گرفت و پس از چند هفته شاهد بازگشایی معاملات بود؛ امروز سکه بازان در جریان معاملات خلاف جریان روز گذشته شنا کردند و قیمت سکه امامی که روز گذشته ریزشی شده بود امروز افزایشی شد و در نیمه ظهر کانال ۴۰ میلیون تومان را پس گرفت و به ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار هم ظهر امروز در حدود ۳ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی