محسن هاشمی در صحن شورا مطرح کرد :

سالگرد خطبه سرنوشت ساز مترو /جزییات دیدار شورایی ها با سخنگوی شورای نگهبان

کدخبر: ۳۸۸۰۷۷
اقتصادنیوز : پنجم بهمن ماه، سالروز ایراد خطبه تاریخی مترو در نماز جمعه تهران در سال 1363 است، این خطبه موجب شد پروژه مترو که بعد از انقلاب با مخالفتهای دلواپسان وقت که مترو را کالایی لوکس می دانستند، متوقف شده بود، مجددا فعال شود.
سالگرد خطبه سرنوشت ساز مترو /جزییات دیدار شورایی ها با سخنگوی شورای نگهبان

محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه ) شورای شهر تهران با اشاره به این که روزگذشته به اتفاق نمایندگانی از شورای شهر برخی کلانشهرها، جلسه خوبی با سخنگوی  شورای نگهبان در رابطه با اشکال این شورا به مصوبه مجلس در مورد قانون عوارض ارزش افزوده و کاهش اختیارات شورای شهر در تعیین عوارض داشتیم گفت :پس از مذاکرات کارشناسی صورت گرفته، مقرر شد ،کارگروهی حقوقی بین شوراها و مرکز تحقیقات شورای نگهبان جهت بررسی دقیقتر موضوع تشکیل شود که امیدواریم منجر به تقویت جایگاه قانونی شوراهای شهر که مردم نهادترین رکن قانونی در نظام جمهوری اسلامی شود.

وی در ادامه با بیان این که امروز پنجم بهمن ماه، سالروز ایراد خطبه تاریخی مترو در نماز جمعه تهران در سال 1363 است، گفت : این خطبه موجب شد پروژه مترو که بعد از انقلاب با مخالفتهای دلواپسان وقت که مترو را کالایی لوکس می دانستند،  متوقف شده بود، مجددا فعال شود.آیت الله هاشمی رفسنجانی در اوج سختی شرایط جنگ و در حالیکه با راهبرد مقاومت ودستیابی به پیروزی برای رسیدن به صلحی پایدار ، با حکم امام خمینی فرمانده جنگ بودند، سازندگی را در اوج تحریمها وفشارها نیز متوقف نکردند و پروژه مترو را بدون بودجه دولتی فعال کردند تا آینده تهران و سایر کلانشهرها، دچار بحران نشود.

وی افزود :امروز نیز پس از خروج ترامپ از کاخ سفید و شکست سناریوی فشار حداکثری بر ایران، ما در مسیر پیروزی و لغو تحریمها هستیم، نباید سازندگی وکار را متوقف و موکول به پایان تحریمها کرد.

هاشمی با بیان این که افراط و تفریط در مورد تحریمها، یکی از مشکلات امروز کشور هستند، گفت : تحریمها نه کاغذپاره هستند و نه همه مسایل کشور و آب خوردن به آنها وابسته است، بلکه در عین تلاش برای پایان تحریمها و تنش زدایی در روابط بین الملل، باید سازندگی وکار اولویت اول مسئولان کشور باشد همانگونه که پروژه مترو در دفاع مقدس و بدون امکانات وبودجه آغاز شد 

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد :برای ساختن مترو و اتوبوس کارخانه و امکانات داخلی موجود است و حلقه مفقوده هماهنگی بین دستگاهها واراده مسئولان ارشد اجرایی برای برطرف کردن موانع است که امیدواریم بزودی و در ماههای پایانی دولت اتفاق بیفتد.

هاشمی ادامه داد: آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا در مورد اتوبوس در شهرداری تهران پیگیری درستی نشده و این مصوبه به نتیجه نرسیده است. ۴۵ روز از آن مصوبه می‌گذرد در حالی که قرار بود دو هفته‌ای آیین نامه اجرایی آن نوشته و در اختیار قرار گیرد. به آقای حناچی به عنوان یک تذکر می‌گویم هیچ خبری از این مصوبه نیست و هیچ حرکتی از آن دیده نمی‌شود. 

رئیس شورای شهر تهران افزود: برای ساختن مترو و اتوبوس کارخانه و امکانات داخلی موجود است و حلقه مفقوده هماهنگی بین دستگاه‌ها واراده مسئولان ارشد اجرایی برای برطرف کردن موانع است که جز شهرداری تهران دستگاه دیگری نمی‌تواند آنرا پیگیری کند و باید یک سماجت جدی وجود داشته باشد و ببینیم کجا لجاجت وجود دارد و آنرا شناسایی کنیم و به مردم تهران معرفی کنیم که چرا مصوبات دولت به نتیجه نمی‌رسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید