شهردار تهران اعلام کرد :‌

عقب نشینی ارتش از تفاهنامه پادگان 06

کدخبر: ۳۹۲۶۶۸
اقتصادنیوز ،شهردار تهران در سومین نشست خبری اش از عقب نشینی ارتش از تقاهم نامه پادگان 06 گفت و به ارتش یادآور شد اگر قرار باشد آن چه شهرداری می خواهد اتفاقا نیفتد تمامی مصوبات پادگان 06 در شورای عالی شهرسازی باطل می شود .
عقب نشینی ارتش از تفاهنامه پادگان 06

به گزارش اقتصادنیوز ،قرار بود بخشی از پادگان 06 در هفته دفاع مقدس به نام بوستان ارتش به روی مردم گشوده شود که این طور نشد . اما امروز شهردار تهران در پاسخ به سوال اقتصادنیوز که سرانجام بازگشایی درب های پادگان ۰۶ بر روی مردم چه شد گفت: نظر ما درباره پادگان ۰۶ همان است که گفتیم ولی به نظر می رسد ارتش خود می خواهد موزه داری کند و تقاضایشان این است که ما خودمان این کار را بکنیم. این کار شاید به مصلحت نباشد و اگر آنچه ما می خواستیم اتفاق نیفتد تمامی مصوباتش باطل می شود.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه میزان از رد مال عیسی شریفی، قائم مقام شهردار اسبق مربوط به شهرداری است و به خزانه باز می گردد هم توضیح داد:در مورد فردی که اسم بردید حداقل تا قبل از اینکه بازداشت شوند در ۱۲ سال قبل آن مسئولیت رسمی دیگری نداشتند و نمی توانستیم تصور کنیم موضوع دیگری است و به مسئولیت اصلی ایشان ارتباط مستقیم دارد و چون پرونده در نیروهای مسلح بررسی شده ما اطلاعات لازم  را با جزئیات نداریم اما ما هم جزو شاکیان آن پرونده هستیم .

او افزود: چرخش مالی که وجود داشته ظاهرا همه متولیان بر این باورند که به آنجا که باید بر می گشت برنگشته است.

حناچی در پاسخ به سوال دیگری درباره وعده افتتاح هر ماه یک  ایستگاه مترو گفت: اگر پول اوراق مشارکت می رسید هر ماه یک ایستگاه افتتاح می کردیم با این حال تا پایان سال چند ایستگاه مهم افتتاح خواهد شد. 

حناچی درباره ملک های تاریخی و میراث فرهنگی تهران گفت: اگر قانونی و حقوقی صحبت کنیم آثاری واجد ارزش هستند که ثبت ملی شده اند و میراث فهرست آنها را به ما اعلام کرده است. اینها طبق ضوابط رعایت می شوند. معمولا بحث آنجاست که اثری واجد ارزش باشد ولی ثبت نشده باشد و مردم نیز دوست ندارند تخریب شود. برای حفظ و نگهداری از این آثار شهرداری تهران تا جای ممکن تلاش می کند.

او افزود: اما در برابر رویه قضایی دستمان خالی است و مالک اگر تلاش کند می تواند  با رای دیوان برای صدور پروانه مراجعه کند. ما نیز مذاکره می کنیم که تخریب نشود گاهی هم موفق می شویم ولی گاهی هم مالک رضایت ندارد و ملک تخریب می شود.

او ادامه داد: در این زمینه همه باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم که این اتفاق رخ ندهد و تا آنجا که بضاعت شهرداری اجازه دهد نمی گذاریم این اتفاق بیفتد.

شهردار تهران درباره ایمنی ساختمان های پایتخت گفت: آموزش ها و هشدارها و جدیت همکارانم و تجهیزات امروز آتش نشانی با قبل از پلاسکو قابل مقایسه نیست.نه این که مشکلی نداریم به طوری که حادثه سینا اطهر نشان داد که هنوزخلاء های قانونی داریم.

او درباره معرفی ساختمان های نا ایمن شهر گفت: پلاک های ناایمن و خطرساز شناسایی شده اند ولی اگر این اطلاعات را منتشر کنیم مشکلات دیگری پیش می آید و ممکن است برای خرید و فروش املاک مشکلاتی ایجاد شود.

حناچی افزود: ما به دنبال ایمنی هستیم،به مالکین خصوصی نیز مهلت می دهیم برخی ضوابط را اجرا کنند. این مسایل توسط آتش نشانی ابلاغ و پیگیری می شود اما ساختمان ها در محیط های عمومی به طور جدی با حضور دادستانی پیگیری می شود.

شهردار تهران درباره ارتباط شهرداری تهران با دولت، گفت: افتتاح ایستگاه های مترو را با حضور رییس جمهور داشتیم؛ انشاءالله با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و  معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی از قطار ملی را داریم و ایستگاه های بزرگ دیگر را با حضور دولت افتتاح می کنیم.

او افزود: ممکن است حاضر نشدن ما در دولت کارها را سخت تر کرده باشد؛ اما با مکاتبه مسائل را حل می کنیم ، رابطه شهرداری با دولت بد نیست.

حناچی با بیان اینکه شهرداری مشکلی با سامانه شفافیت ندارد، گفت: بر اساس روال کنونی قراردادها در این سامانه می نشیند و این موضوعی است که اساسا در قبل در شهرداری وجود نداشته است.

او همچنین درباره پرسش های اعضای شورا از شهرداری گفت: این حق نمایندگان شهروندان در شورای شهر است و راه دیگری هم برای نظرات آنها وجود ندارد. نماینده سوالی می پرسد و ممکن است از پاسخ کتبی که طبق وظیفه داده می شود، راضی نشود.

شهردار تهران  با بیان اینکه ،۲۴۹ گود رها شده در تهران وجود دارد گفت: مورد جماران  هم یکی از گودهای پرخطر بود و اجازه ساخت داده شد تا از وضعیت خطر در بیاید.

او افزود: بعد از اخطارهای شهرداری ۱۰ گود پرخطر از سوی مالکان مقاوم سازی نشد که با هماهنگی دادستانی پر شدند. ۱۲ گود پرخطر هم اخطار گرفتند که لایحه ای هم برای این موضوع به شورا داده شده است.

شهردار تهران درباره حمایت شهرداری از جشنواره فیلم فجر، گفت: جشنواره فجر فرصتی است که تولیدات سینمایی و هنری ایران بسط یابد، این فرصتی ملی و حاکمیتی است و ما در شهرداری تهران سعی می کنیم از آن حمایت کنیم. مثل شهرداری های سایر کشورها حتی در برخی جاها متولی اصلی هستند ولی ما اینجا متولی نیستیم ولی بستر را فراهم می کنیم.

او افزود: شهرداری درباره رعایت حقوق شهروندی، آپارتمان نشینی ، آلودگی هوا و ترافیک کلیپ هایی ساخته و در جشنواره منتشر شده است که اگر می خواستیم این را برای انتشار سفارش دهیم گران تر بود. شهرداری این کار را سال گذشته نیزانجام داد.

او افزود: خوشبختانه فیلمی که سال گذشته شهرداری از آن حمایت کرد خورشید بود که یکی از کاندیداهای اسکار شد.

شهردار تهران درباره خرید بلیت مترو با کد ملی گفت: در ستاد کرونا اعلام کردند ۸۰ درصد کووید مثبت ها در جامعه جابه جا می شوند و این حرکت باعث انتشار آلودگی می شود . گرفتن کد ملی در مترو نیز برای شناسایی اینها بود.

او افزود: این سیستم در مورد افغان ها و همسایگان مهاجر کارآیی ندارد بنابراین بلیت فروشی تک سفره متوقف نیست و این افراد می توانند از آن استفاده کنند.

حناچی  همچنین با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در انتخابات سال آینده به هیچ عنوان از کاندیدای خاصی طرفداری نمی‌کند، گفت: تاکید ما این است که شهرداری و اداره امور شهر را از مسائل سیاسی دور نگه داریم و بر این موضوع تاکید داریم.

شهردار تهران  همچنین با تاکید بر اینکه بنده هیچ برنامه‌ای برای حضور در انتخابات سال آتی ندارم گفت:‌ اگرچه این موضوع در شهرداری‌های سراسر کشور فی‌نفسه به دلیل گستردگی کارشان انجام می‌شود اما بنده برای این موضوع برنامه‌ای ندارم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید