صندلی شهردار در جلسات هیات دولت خالی می ماند ؟

ترمیم رابطه با دولت

کدخبر: ۳۹۲۷۵۱
اقتصادنیوز : بعد از ماه ها رابطه تیره دولت و شهرداری ، پیروز حناچی حالا می گوید رابطه شان با دولت بد نیست . شاهد او برای این که رابطه به تیرگی گذشته نیست حضور دولتمردان در افتتاح پروژه های شهری است ، روندی که به گفته او ادامه دارد . اما شهردار تهران هنوز از حضور در جلسات هیات دولت محروم است .
 ترمیم رابطه با دولت

 به گزارش اقتصادنیوز ، نیمه تابستان زمانی که به تازگی شهردار تهران از حضور در جلسات هیات دولت محروم شده بود به میان خبرنگاران آمد و بعد از چند هفته محرومیت و بی پاسخ گذاشتن سوال این که به جلسات هیات دولت دعوت می شوید از عدم دعوت به جلسات هیات دولت گفت و تصمیم جدیدی که قرار است برای جماران گرفته شود .

  بعد از رابطه تیره دولت و شهردار  پیروز حناچی حالا می گوید رابطه شان با دولت بد نیست . شاهد او برای این که رابطه به تیرگی گذشته نیست حضور دولتمردان در افتتاح پروژه های شهری است ، روندی که به گفته او ادامه دارد . اما او هنوز از حضور در جلسات هیات دولت محروم است . حناچی می گوید : حضور پیدا نکردن شهردار در هیأت دولت بسیاری کارها را سخت می کند و در شرایطی که می توانست حضور شهردار کارها را به صورت محاوره ای به پیش ببرد اکنون با مکاتبه حل و فصل می شود.

این در حالی است که بیشتر مکاتبات مدیریت شهری و دولت به سرانجام مشخصی نرسیده است و با وجود آن که به گفته شهردار تهران رابطه شهرداری با دولت بدک نیست اما شهرداری هنوز از حمایت های دولتی محروم است از جمله سهمی از کمک های کرونایی که در هم جای دنیا دولت ها از شهرداری ها می کنند .

به گفته حناچی ،کرونا کاهش درآمدها و افزایش هزینه را برای شهرداری به همراه داشته است. مترو با داشتن ظرفیت دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر روزانه و اتوبوسرانی هم با حدود همین ظرفیت در حال حاضر ۸۰۰ هزار نفر را جابه جا می کند. در شرایط کرونایی بسیاری از شهرداری ها کمک های سنگینی از دولت های خود دریافت کردند اما به صورت مستقیم برای ما چنین اتفاقی رخ نداده است.

مشکل تهران درحوزه حمل و نقل عمومی مشکل قدیمی است . فرسودگی این ناوگان به وضعیت بحرانی رسیده است اما کمک های دولتی در این حوزه در حد مصوبات کاغذی باقی می ماند . شهردار تهران روز گذشته در برابر مهم ترین نیازشهروندان تهران اعلام کرد که زورش نمی رسد که مانند گذشته حمل و نقل عمومی را پشتیبانی کند .

حناچی اضافه می کند :‌ روزانه بیش از ۵ میلیون نفر با حمل و نقل عمومی  مواجه هستند این موضوع حاکمیتی است و نمی توان برای حل آن شهرداری را تنها رها کرد. اصلی ترین کمک اوراق مشارکت است که با سخت گیری های بانک مرکزی دریافت آن سخت تر شده لذا باید در مقیاس حاکمیتی این کمک ها انجام شود.

حناچی با تاکید بر اینکه در سال ۹۰ احداث هر کیلومتر مترو ۵۰ میلیارد تومان هزینه در برداشت می گوید: این رقم در حال حاضر به هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و براین اساس در انجام حمل و نقل ریلی شهرداری نیاز به حمایت دولت دارد.در حال حاضر ۳۰۰۰ اتوبوس برای شهر تهران نیاز است، اورهال واگنهای مترو یکی دیگر از خواستهای شهردای تهران است که این موارد بدون همکاری شهرداری قابل انجام نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید