درآمدهای شهرداری تهران یک سوم شد؛

2 ضربه کرونا به شهرداری تهران

کدخبر: ۳۹۹۰۸۷
اقتصادنیوز: ‌معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت :‌ شهرداری در سال کرونایی 99؛ در دو سطح زیان دیده است؛ یکی 1200میلیارد تومان هزینه جدید برای پیشگیری از آسیب های کرونا بر دوش‌اش گذاشته شده و تقریبا معادل همین عدد مطابق با گزارشی که شرکت‌ها و سازمان‌ها اعلام کرده‌اند عدم النفع داشته است.
2 ضربه کرونا به شهرداری تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، عبدالحمید امامی،معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کرونا طی یکسال اخیر تا چه میزان به اقتصاد شهرداری تهران ضربه زد به خبرنگار اقتصادنیوز  گفت: یکی از دستگاه هایی که بیشترین تاثیر را از کرونا داشته  شهرداری تهران است . شهرداری درمقایسه با سایر سازمان‌ها در هزینه تامین مواد بهداشتی خیلی خوب عمل کرد و  نیروهای ما تا حد زیادی از این موضوع متاثر نشدند اما به اقتصاد آن ضربه زیادی زد.

unnamed

تعطیلی مراکز درآمدزایی شهرداری تهران

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت:‌ما 900 مرکز ورزشی داشتیم که تعطیل شد، تمام غرفی که خدمات رستورانی ارائه می‌دادند مثل  برج میلاد ،پارک گفتگو و اکثر نقاطی که  درامدزآیی داشتند،  تعطیل شد.

حمل و نقل متاثر از کرونا

او ادامه داد: حمل و نقل شهر  کاملا متاثر شده و تعداد کسانی که از مترو و اتوبوس استفاده می کنند به یک سوم کاهش پیدا کردند، این درحالی است که  هزینه‌ها پابرجا است. در برخی خطوط وجه و درآمد حاصل از بلیط فروشی  هزینه نیروهای  همان یک خط را نمی‌تواند تامین کند، مدیران شهرداری در این خصوص  واقعا صادقانه هزینه کرده است .

امامی با بیان اینکه در چهار ماهه اول حدود 60میلیارد تومان فقط  هزینه مستقیم خودمان برای تامین اقلام بهداشتی شده بود، گفت: در نیمه دو بهمن و اوائل اسفند درآمد روزانه ما میانیگن حدود 40 میلیارد تومان بوده است  در حالی که سال گذشته در همین ایام روزانه 120میلیارد تومان درآمد داشتیم. این در حالی است که 2600میلیارد تومان هزینه اجتناب‌ناپذیر ما پابرجاست اعم از حقوق و دستمزد تا سایر پرداختی های ضروری .  

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه میزان درآمد یازده ماهه سال گذشته 14 هزار و 300 میلیارد تومان بوده و امسال 18هزار و 500میلیارد تومان،شده است  گفت: دلیل این موضوع علاوه بر افزایش عوارض، افزایش تورم و میزان حقوق کارمندان نیز بوده است، افزایش هزینه ها از میزان درآمدها بیشتر بوده است؛ سال گذشته میزان حقوق ماهانه 850 میلیارد تومان بود و امسال حدود هزار و 300 میلیارد تومان است.

N83181462-72797947

پایتخت ارزان اداره شد یا گران؟

او با تاکید بر این نکته که شهر را ارزان تر اداره کرده‌اند گفت: ارزان تر اداره کردن شهر از نظر به این معنی که پرسنل و پیمانکاران باید دریافتی بیشتری می‌داشتند اما با مبالغ کمتری کارها را انجام داده اند و ما  و مجبور بودیم به دلیل شرایط مالی شهر را ارزان تر اداره کنیم. 

امامی ادامه داد: درآمدهای ما در حوزه شهرسازی 30 درصد در متراژ و 12 درصد در تعداد پرونده کاهش پیدا کرده است و برخی می‌پرسند چگونه شهرداری را اداره می‌کنید؛ ما هزینه‌ها و  پرداخت‌ها را مدیریت کردیم.تخلفات شهرسازی نکرده و اصول آن را رعایت کردیم.

او با بیان اینکه موضوع شهرنفروشی در آمار و ارقام شهرداری کاملا تایید می‌شود گفت: تا پایان بهمن‌ماه سال جاری از محل تثبیت حدود 600 میلیارد تومان، مباحث شهرسازی 1500 میلیارد تومان،ارزش افزوده 700میلیارد تومان، فروش املاک 110 میلیارد تومان و مجتمع های ایستگاهی 450میلیارد تومان را محقق کردند.

امامی تاکید کرد: در واقع شهرداری با وجود 2500میلیارد تومان ضرر سالانه با یک سازو کار داخلی موضوع تامین منابعش رو حل و فصل کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید