دلار،‌فلز گران بهای داخلی را پایین کشید

ضرر سرمایه گذاری در بازار سکه + نمودار

کدخبر: ۳۹۸۹۹۴
اقتصادنیوز: هر کس هفته گذشته در بازار سکه امامی سرمایه گذاری کرد‌،‌ حدود 1.5 درصد دچار ضرر شد.
ضرر سرمایه گذاری در بازار سکه + نمودار

 به گزارش اقتصادنیوز سکه بازان در حالی دچار ضرر شدند که روز چهارشنبه قیمت سکه مقداری بالا رفت و میزان ضرر معامله گران را کاهش داد. در پنجمین روز هفته،‌ سکه امامی 125 هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای 10 میلیون و 550 هزار تومان رسید. عامل اصلی افزایش قیمت سکه،‌ رشد بهای دلار در بازار داخلی بود. روز چهارشنبه اسکناس آمریکایی نه تنها توانسته بود مرز 24 هزار و 500 تومانی را حفظ کند که به بالای محدوده 24 هزار و 600 تومانی رفت. دلار حتی با افزایش روز چهارشنبه نتوانست بازدهی مثبت هفتگی را تجربه کند و بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد.

احتمال افت قیمت سکه های کوچک؟

در هفته ای که گذشت،‌ دلار و سکه امامی افت قیمت را تجربه کردند.  با این حال، سکه های کوچک توانستند رشد محدودی را به ثبت برسانند. نیم سکه هفته گذشته نزدیک به یک درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و ربع سکه افزایش 1.5  درصدی را به ثبت رساند. به گفته برخی فعالان، اگر در هفته جاری دلار به افت خود ادامه دهد،‌ احتمال اینکه سکه های کوچک دچار افت معنی داری شوند،‌ بسیار زیاد خواهد بود. از نگاه آن ها نیم سکه حتی می تواند تا زیر مرز 6 میلیون تومانی پایین برود و ربع سکه با توجه به حباب بالای 50 درصد، به راحتی می تواند به زیر محدوده 3 میلیون و 800 هزار تومانی هدایت شود.

با وجود چنین دیدگاه های کاهشی در مورد سکه های کوچک،‌ بخشی از معامله گران باور دارند، ربع سکه و نیم سکه به زودی دچار افت قیمت نخواهند شد. از نگاه آن ها تا زمانی که بازار نسبت به وقایع سیاسی آینده نااطمینان است، احتمال افزایش فروش ها در بازار وجود نخواهد داشت. حتی این عده اعتقاد دارند که در آستانه نوروز تقاضا برای سکه های کوچک افزایش خواهد یافت. این گروه افزایش نیم سکه و ربع سکه در هفته ای که دلار کاهشی بود، را به همین افزایش تقاضا در آستانه نوروز نسبت می دادند.

بازار سهام در صدر جدول بازدهی

در هفته ای که گذشت،‌بازار سهام در صدر جدول بازدهی قرار گرفت. شاخص کل این بازار حدود 2 درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند. ربع سکه با حدود 1.5 درصد افزایش در رتبه دوم جدول بازدهی قرار گرفت.

 

  • بازدهی بازارها هفته سوم اسفند
  • بازدهی بازارها هفته سوم اسفند
  • بازدهی بازارها هفته سوم اسفند
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید