رئیس اتحادیه مشاوران املاک؛

ایرانی‌ها؛ رتبه اول خرید خانه در ترکیه

کدخبر: ۴۱۰۴۳۳
طبق اعلام مرکز آمار ترکیه در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۱ میلادی، ایرانی‌ها با خرید یک هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی در بین اتباع سایر کشورها رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌اند.
ایرانی‌ها؛ رتبه اول خرید خانه در ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با بیان اینکه به خریداران ملک در کشور ترکیه و یا سایر کشورهای خارجی توصیه می‌شود که به هیچ عنوان به فکر خرید ملک ویا زمین در ترکیه و دبی نباشند گفت:  متاسفانه در سال‌های اخیر  آمارها نشان می‌دهد خرید ملک در شهرهای ترکیه مانند ازمیر، استانبول، آنتالیا و یا دبی و امارات قبرس افزایش یافته که این امر نشان دهنده بی انگیزه بودن سرمایه گذاری در  بخش مسکن ایران است.

او ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته بسیاری از خریداران ملک در این کشورها به دلیل تغییر ناگهانی قوانین در این  حوزه با مشکلات بسیار زیادی روبرو شدند به طوری که بسیاری از این افراد دچار زیان‌های مالی چند میلیاردی شدند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در کشور ترکیه شرایط به نفع خرید است، افزود: در کشورهای دیگر مانند دبی شرایط خرید و فروش برقرار است و این خود کمی بهتر از  تنها خرید ملک است.

خسروی بیان کرد:  ممکن است هرکدام از مسئولان کشورهای مختلف به یکباره تصمیم بگیرند که تمامی قراردادهای ملک را منتفی کنند؛ در این  موقعیت خریدار هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و دستش به هیچ ارگان و یا  بخشی وصل نیست.

ایرانی ها باز هم رتبه اول خرید خانه در ترکیه را گرفتند

گرانی مصالح ساختمانی انگیزه سازندگان مسکن را از بین برد

او با بیان اینکه  افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی و رشد جهشی قیمت مسکن باعث شد که سازندگان و یا سرمایه گذاران انگیزه‌ای برای خرید ملک در ایران را نداشته باشند، افزود:  باید بانک مرکزی و یا دولت اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذاری در حوزه ملک و زمین را برای تمامی سازندگان فراهم کند چرا که  در ایران حوزه مسکن یکی از مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین ارکان اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرد: در کشورهای خارجی مانند ترکیه هم ملک هر سال دچار افزایش قیمت می‌شود بنابراین باید خاطرمان باشد که شرایط مسکن در این کشورها بهتر از ایران نیست و بهتر است سرمایه گذاران  در حوزه مسکن  را در همین ایران انجام دهند.

او یاد آور شد: پیش از این بسیاری از سرمایه گذاران در حوزه ملک کشور امارات ورود پیدا کرده بودند که با تغییر ناگهانی قوانین این کشور به یکباره بسیاری از آن‌ها حتی فرصت فروش ملک را نداشتند و به سرعت از این کشور خارج شدند.

ایرانی‌ها در ترکیه یک هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی خریدند

براساس این گزارش طبق  اعلام مرکز آمار ترکیه در  ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۱ میلادی، ایرانی‌ها با خرید یک هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی در بین اتباع سایر کشورها رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی ایرانی‌ها ۴۷۷ واحد مسکونی، در ماه فوریه ۴۵۹ واحد و در ماه مارس ۶۶۳ خانه را در ترکیه خریداری کرده‌اند. به این ترتیب خرید ملک توسط اتباع ایرانی در ترکیه طی ماه مارس نسبت به فوریه حدود ۴۴.۵ درصد افزایش یافته است. در هر سه ماه ابتدایی امسال  میلادی، ایرانی‌ها بیشتر از اتباع سایر کشورها در شهرهای ترکیه ملک خریداری کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید