خوش بینی معاون وزیر درباره آینده بازار اجاره

کدخبر: ۴۱۱۸۵۲
اقتصادنیوز : معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با شناسایی واحد‌های خالی از سکنه و عرضه آن‌ها، شاهد ایجاد ثبات در بخش مسکن کشور خواهیم بود.
خوش بینی معاون وزیر درباره آینده بازار اجاره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه تمام فلسفه سامانه املاک و اسکان براساس شناسایی خانه‌های خالی بوده است، گفت: با شناسایی این واحد‌های خالی از سکنه و عرضه آن‌ها به بازار اجاره و خریدوفروش شاهد ایجاد ثبات در بخش مسکن کشور خواهیم بود.

او ادامه داد: برنامه‌ریزی برای مسکن خانوار‌ها و شناسایی آدرس رسمی خانوار‌ها که در هر شهری چه میزان واحد مسکونی وجود دارد، خود باعث می‌شود که با اجرای سیاست‌های کنترل کیفی بتوانیم میزان دسترسی به مسکن در سایر شهر‌ها را آسان‌تر کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با اجرای این طرح به طور قطع عرضه واحد‌های مسکونی در بازار بیشتر خواهد شد و همین امر خود باعث می‌شود که در فصل جابه‌جایی بازار اجاره در مقایسه با سال‌های گذشته از آرامش بیشتری برخوردار باشد.

محمود زاده توضیح داد: تمام برنامه ریزی دولت در راستای افزایش تولید و ساخت مسکن است و به طور قطع اقداماتی را که باعث افزایش ساخت‌وساز و همچنین رشد تولید شود، در دستور کار خود قرار داده‌ایم و از سوی دیگر پیشنهاد افزایش میزان تسهیلات را هم پیگیر هستیم.

او همچنین درباره بازار اجاره هم گفت: پیشنهاداتی برای نرخ مصوبه اجاره امسال در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده و امیدوار هستیم که تا چند هفته آینده نرخ مصوب اجاره به تصویب برسد. در حال حاضر کارگروه‌هایی برای این موضوع تعیین شده و تمامی جوانب در این بخش در حال بررسی است.

محمود زاده با تاکید بر اینکه خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیر قانونی است، گفت: متقاضیان با این اقدام فرصت خود را سوزانده و فرم جیم آن‌ها قرمز خواهد شد.

امکان تغییر پروژه برای متقاضیان مسکن ملی وجود ندارد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به هیچ عنوان امکان تغییر بلوک و یا تغییر منطقه در طرح مسکن ملی وجود ندارد، گفت: هنوز برای هیچ متقاضی به صورت ریز و با جزئیات منطقه و یا بلوک واحد مشخص نشده است که بخواهیم بلوک و یا واحد آن‌ها را به شخص دیگری واگذار و یا تغییر دهیم.

محمود زاده تصریح کرد: متقاضیان باید در اولین فرصت اقدام به تکمیل آورده خود کنند که بعد از پرداخت مبالغ ممکن است بلوک و یا پروژه آن‌ها مشخص شود؛ بنابراین متقاضیان نگران تغییر بلوک و یا پروژه خود نباشند چرا که این موضوع در حال حاضر امکان پذیر نیست.

او در پایان یادآور شد: متقاضیان باید برای افزایش سرعت واحد‌های طرح مسکن ملی هرچه سریع‌تر آورده خود را تکمیل کنند؛ چرا که تنها ابزار برای سرعت بخشیدن به این طرح تکمیل آورده متقاضیان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید