کدام مناطق تهران پیشران ریزش قیمت مسکن شده‌اند؟

کدخبر: ۴۱۵۷۵۶
اقتصادنیوز: دنیای اقتصاد در گزارشی به وضعیت بازار مسکن پایتخت پرداخته است.
کدام مناطق تهران پیشران ریزش قیمت مسکن شده‌اند؟

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این گزارش آمده است:  مناطقی از تهران در بهار امسال «قطب شمال» بازار مسکن شده است. نبض معاملات ملک در ۵ منطقه اول و همچنین غربی‌ترین نقطه شهر بیش از ۲۵درصد نسبت به ماه پایانی سال گذشته افت کرده است. در این مناطق، افت قیمت‌ها نیز طی دو ماه اول امسال سنگین‌تر از سایر مناطق گزارش شده است. نتایج رصد «مناطق پیشران» در ریزش قیمت مسکن، سه پیام دارد که مهم‌ترین آن جهت‌گیری معکوس خریدار و فروشنده در بازار است. وضعیت پساجهش، ریسک احتکار آپارتمان را دست‌کم در «سردترین مناطق بازار ملک» بالا برده است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: در ماه گذشته نیز مشاهده شد که فایل‌های فروش در بنگاه‌ها در سایت‌های معتبر آگهی ملکی 15 درصد نسبت به ابتدای سال افزایش یافت و واسطه‌های ملکی اعلام کردند که اصطلاحا دستشان پر است. این درحالی است که در همین مدت حجم معاملات انجام‌شده نسبت به پایان سال گذشته 25 درصد افت کرده است. به استناد این آمارهای موثق گزاره «افزایش فروشنده‌ها و کاهش خریداران حاضر در بازار» و به عبارت دیگر «خلوت شدن بازار» تایید شد و این دومین پیام مهم قابل برداشت از رخدادهای اخیر بازار است. کل بازار مسکن در فاز خروج قرار گرفته و فروشندگان به‌خصوص از جنس ملاکان سرمایه‌گذار در بازار ملک، باید زمان را برای عرضه و فروش واحدهای خود مغتنم بشمارند، اما آمارهای نبض معاملات و قیمت نشان می‌دهد در قطب شمال بازار این موضوع اهمیت مضاعفی دارد و فاز خروج از بازار از طریق عرضه املاک در اختیار سرمایه‌گذاران برای فروش، در این منطقه می‌تواند زودتر آغاز شود.

در اکوایران ببینید: پول لازم‌ ها در بازار مسکن؛ واقعی یا نمایشی ؟

سومین پیام بهاری بازار مسکن ناظر بر به‌دست آمدن سند تکمیلی از معجزه انتظارات کاهشی در بازار مسکن است که نشان می‌دهد بازار مسکن برای سرمایه‌گذاران ناامن شده است. منطقه 22 به‌عنوان شهر برج‌های تهران همواره با حجم بالای عرضه روبه‌رو است. در این منطقه میانگین قیمت مسکن در آذر 95 معادل سه میلیون و 900 هزار تومان بود که 15 درصد از میانگین قیمت مسکن در کل معاملات تهران کمتر ثبت شده بود. اما با شروع فاز جهش، رشد قیمت در این منطقه نیز آغاز شد و در پایان اسفندماه میانگین قیمت مسکن در منطقه 22 به 30 میلیون تومان رسید و فاصله آن با میانگین قیمت کل معاملات شهر صفر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید