احتمال رد صلاحیت چهره های شاخص اصولگرایان / تلاش درون جریانی برای حذف رقبا

کدخبر: ۴۱۶۵۶۹
اقتصادنیوز :‌قرار است بعد از تعطیلات پیش‌رو، لیست نهایی کاندیداهای انتخابات شورای های شهر و روستا توسط وزارت کشور منتشر شود . گفته می شود احتمال این که برخی از چهره‌های اصولگرای تایید صلاحیت‌شده در میان لیست تایید صلاحیت شدگان نباشدهم وجود دارد .
احتمال رد صلاحیت چهره های شاخص اصولگرایان / تلاش درون جریانی برای حذف رقبا

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو ، هنوز چهره های شاخص رد صلاحیت شده در انتخابات شوراهای شهر تعیین تکلیف نشده اند . یکی از معاونان محمد باقر قالیباف هنوز در لیست انتظار تایید صلاحیت شدگان است و به همین علت نیز شورای ائتلاف همچنان لیست نهایی خود را منتشر نکرده است و به انتشار یک لیست 84 نفره اکتفا کرده است . لیستی که نشان می دهد در آینده در صورت پیروزی این لیست چه کسانی در شهرداری مدیریت را برعهده می گیرند .

تلاش درون جریانی برای حذف رقیب

در این مدت برخی از چهره های فعال این جریان نیز از ادامه انتخابات انصراف داده اند. به نظرمی آید تلاش هایی جدی برای حذف چهره های شاخص شورای وحدت نیز وجود دارد، چهره هایی که تایید صلاحیت شده اند اما برای حذف دقیقه 90 ای آنها تلاش می شود . موضوعی که خبر روز گذشته خبرگزاری تسنیم به نقل از یک منبع آگاه نشان می دهد که نامزدهایی که برخلاف وعده انصراف نداده اند ، احتمال رد صلاحیت شان وجود دارد .

این منبع آگاه اعلام کرده است که در حالی که به روزهای پایانی برای اعلام تأیید صلاحیت افراد کاندیدا در انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا نزدیک می‌شویم، برخی فشارها به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به‌منظور تأیید صلاحیت عده‌ای از افراد مسئله‌دار تشدید شده است.

به گفته این منبع آگاه از جمله افرادی که برای تأیید صلاحیت آنها فشارهای سنگینی در روزهای اخیر وارد شده است، تعدادی از کاندیداها هستند که با سابقه سوءمدیریت‌ها و پرونده‌های مفتوح اقتصادی به‌ویژه مرتبط با پرونده بزرگ بانک سرمایه، سعی می‌کنند با استفاده از همان ارتباطات سوء قبلی که منجر به تخلفات شده بود، تأیید صلاحیت خود برای ورود به عرصه انتخابات شورای شهر را هم اخذ کنند، هرچند تاکنون هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به‌عنوان مرجع قانونی، برابر این فشارها مقاومت کرده است تا این افراد اجازه ورود به انتخابات شورای شهر را نداشته باشند.

لیست شورای  ائتلاف معطل تایید صلاحیت معاونان رد صلاحیت شده

مهدی چمران؛ رئیس شورای ائتلاف استان تهران امروز به رسانه ها گفته است که تا یکشنبه لیست نهایی این شورا اعلام می شود . او درباره ترکیب لیست کاندیداها هم گفته است : ترکیب احتمالی در این زمینه پیش‌بینی شده است که حداقل 3 نفر از بانوان، 5 نفر تا 6 نفر از پیشکسوتان، تعدادی از جوانان و تعدادی از افراد بالای 45 سال در ترکیب لیست کاندیداها قرار بگیرند.

یکی از اعضای شورای وحدت نیز می گوید لیست آنها نیز تا روز یکشنبه منتشر می شود . به نظر می آید انتشار یک لیست از سوی جریان اصولگرا با وجود اختلاف نظرهای بنیادین کمی بعید به نظر می رسد .

شهردار آینده تهران سردار است یا شهرداریچی ؟

درحالی که دو گروه هنوز به طور رسمی شهردار منتخب خود را معرفی نکرده اند اما به طور غیر رسمی برخی چهره ها مطرح شده از جمله شخصیت های مورد تایید شورای ائتلاف محسن پیرهادی است با وجود آن که برخی معتقدند اودر حد و اندازه های شهرداری تهران  براساس سوابق کاری اش نیست اما روابط خوب او با محمدباقر قالیباف و ابراهیم رییسی وشایعات جدی که در بدنه شهرداری مطرح است او را به عنوان یک گزینه جدی مطرح کرده است . پژمان پشمچی زاده ، علیرضا جاوید و مجتبی عبدالهی گزینه های دیگری هستند که به عنوان شهرداری که از بدنه شهرداری قرار است انتخاب شود مطرح شده اند .

مهرداد بذرپاش نیز یکی از گزینه هایی است که این روزها نامش را به عنوان یکی از گزینه های شهرداری تهران زیاد می شنویم  .

از آن سو دو روز پیش مرتضی طلایی از   رستم قاسمی، سردار دهقان، سعید محمد و مهرداد بذرپاش به عنوان  گزینه های مطلوب برای شهرداری تهران نام برد .

مصطفی سلیمی  شهردار منتخب اصلاح طلبان می شود؟

همچنین خبری غیر رسمی در فضای مجازی منتشر شده که  برخی از اصلاح طلبان به مصطفی سلیمی گفته اند که درصورت حضور در انتخابات شوراها ، به عنوان یکی از گزینه های اصلی  شهرداری تهران مطرح خواهد شد .  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید