در گفتگو با اقتصادنیوز مطرح شد

وزیر کشور حکم زاکانی را فردا امضا می کند؟/ پایان مهلت قانونی

کدخبر: ۴۳۷۵۱۰
اقتصادنیوز : اخباری مبنی بر عدم موافقت هیات وزیران با تغییر آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار به نفع شهردارشدن علیرضا زاکانی منتشر شده است که علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران این خبر را رد کرد .
وزیر کشور حکم زاکانی را فردا امضا می کند؟/ پایان مهلت قانونی

به گزارش اقتصادنیوز ، علیرضا نادعلی در واکنش به اخباری مبنی بر این که هیات وزیران زاکانی را به بهشت راه نداد به اقتصادنیوز گفت : این درست نیست و مطلب در هیات دولت هم مطرح شده و  اختیار  این کار به طور کامل  به وزارت کشور داده شده است  و هر تصمیم گرفته شود فردا مشخص می شود .

او با اشاره به پیگیری هایی که از سوی مهدی چمران ، پرویز سروری در خصوص تعیین تکلیف حکم زاکانی شده است گفت : ما در این رابطه امروز پیگیری های لازم را انجام داده ایم ،چنین اتفاقی نیفتاده است این اخبار طبیعی است و یک سری افراد دلخوری هایی از آقای زاکانی دارند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اتفاق می کنند .

به گزارش اقتصادنیوز ، مهلت قانونی وزارت کشور برای امضای حکم زاکانی با توجه به تاریخ ارسال این نامه به وزارت کشور به پایان رسیده است و به نظر می رسد به زودی حکم زاکانی تعیین تکلیف می شود . 

روز گذشته  پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران هم با اشاره به صحبت انجام‌شده بین مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با وحیدی وزیر کشور به خبرنگاران گفته بود که  با صحبت‌های انجام‌شده وزیر کشور قول دادند که هرچه سریع‌تر حکم آقای زاکانی شهردار جدید تهران را امضا کنند. او ادامه داد: با توجه به اینکه مدیر شهری باید فعالیت‌های خود را در دوره جدید آغاز کند، به همین دلیل امضا و صدور حکم زاکانی مورد نیاز است.

او در پایان هشتمین جلسه شورا، درباره زمان امضا و صدور حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران زمان دقیق‌تری را اعلام کرد و گفت: با توجه به صحبت‌هایی که شده است تا پایان هفته حکم آقای زاکانی صادر خواهد شد.

علیرضا جاوید، سرپرست شهرداری تهران هم درباره جلسات زاکانی با مدیران شهری به رسانه‌ها گفت: شهردار منتخب در دوران گذار و طی‌شدن صدور حکم در حال مشورت و گفت‌وگو با مدیران شهرداری هستند و این تعاملات سازنده میان معاونان و شهرداران مناطق فضایی سازنده و مطلوب ایجاد کرده است و باعث می‌شود پس از اسقرار با شناخت دقیق‌تر تصمیمات مطلوبی برای شهر گرفته شود. او درباره اینکه برخی معتقد هستند که تا زمانی که حکم زاکانی به‌عنوان شهردار تهران صادر نشود، او اجازه دسترسی به اطلاعات شهرداری را ندارد هم توضیح داد:‌ زاکانی شهردار منتخب شورای شهر تهران است و به‌زودی فرایند صدور حکم او طی می‌شود، وظیفه ما به‌عنوان سرپرست طی‌شدن مطلوب‌تر این دوران است و تصمیم‌گیری‌های این دوران نیز با اخذ مشورت و نظرات زاکانی انجام می‌شود.

photo_2021-09-02_00-27-42

پس از انتشار خبر احتمال مخالفت وزیر کشور با حکم زاکانی یک کانال خبری با انتشار نامه استعلام وزارت کشور از سازمان امور اداری و استخدامی کشور نوشت که فردا حکم زاکانی امضا می شود . کانال فداییان جبهه مقاومت با تاکید بر این که احمد وحیدی، فردا حکم شهردار تهران را صادر می کند نوشت : پس از استعلام وزارت کشور از سازمان امور اداری و استخدامی کشور و پاسخ روشن معاون این سازمان به معاون وزیر کشور، مبنی بر بدون اشکال بودن صدور حکم شهردار تهران، امروز هیات وزیران در پاسخ به استفسار وزارت کشور مصوب نمود که صدور حکم شهرداران کلانشهرها از اختیارات وزیر کشور است و به احمد وحیدی مجوز داد بدون هیچ گونه تغییر و اصلاح در آیین نامه یا بخشنامه های مرتبط نسبت صدور حکم شهرداران شهرهای بالاتر از یک میلیون نفر جمعیت اقدام کند.

  بر این اساس، فردا پیش از ظهر وزیر کشور احکام شهرداران شهرهای تهران، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان و کرج را صادر خواهد کرد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید