تحلیل بازارهای هفته سوم آذر 1400

شوک به قیمت خودرو /بازارها از تب و تاب افتادند

کدخبر: ۴۶۰۴۷۳
اقتصادنیوز: مهمترین خبری که در بازار رُخ داد اصلاح 18 درصدی متوسط قیمت خودرویی ها بود که در صورت فرض ثبات همین شرایط در سال آینده می تواند به کاهش قیمت خودرو بیانجامد.
شوک به قیمت خودرو /بازارها از تب و تاب افتادند

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها اگرچه روزهای قبل از شوک دلار در شرایط انتظار به سر بردند اما روز گذشته با کاهش تب صعودی دلار، قیمتها هم در بازارها از تب و تاب افتاد.

تیک عصبی قاضی زاده هاشمی در برابر یک سوال جنجالی/ رئیس جمهور نمی خواهد مشکل بورس حل شود؟!

آینده برجام در دوراهی بقا یا نابودی/ در دور هفتم مذاکرات وین چه گذشت؟

بازار ارز | اثر وعده رئیس کل بر دلار

در بازار ارز روند قیمت با محدوده رو به پایینی دنبال شد. در این روز معامله گران بیشتر سعی کردند با احتیاط گام بردارند و البته به توجه به جلسه امرزو پنج شنبه و دور دیگری از مذاکرات وین به نظر می رسد بازار همچنان در حالت انتظار است.

البته با وعده علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تامین نیاز خرد عموم با استفاده از یک سامانه جدید بازار متشکل بازار ارز، تا حدی از سرعت حرکت صعودی دلار در بازار گرفته شد. 

بازار سهام | سیگنال های مثبت در بورس

در بازار سهام شاخص در روز پایانی با حرکت روبه جلویی شاهد فروکش کردن توان فروشندگان بود. این درحالی بود که با وجود تنها یکی از اهرم های رشدی بازار سهام، سایر عوامل در بازار همچنان به نفع فروشندگان دنبال می شوند. با این وصف تفسیرها از بازار متفاوت است؛ برخی معتقدند بازار با سیگنال های مثبتی که از اصلاح قیمت خودرویی در روز پایانی دریافت کرد، منتظر اثر سایر سیاست های اصلاحی خواهد بود و همین مسئله می تواند روی ارزندگی سهم ها اثر بگذارد. برخی هم تاکید دارند بازار از این سیگنال های مثبت به دلیل ناپایداری و کیفیت پایین نحوه اصلاح سیاست ها همچنان با ابهام و سردرگمی روبه روست.

بازار خودرو | افزایش قیمت سه خودروساز

در بازار خودرو همزمان با افزایش متوسط 18 درصدی سه خودروساز بورسی (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) شاهد تحرکاتی در بازار بودیم. به نظر می رسد با افزایش قیمت خودرویی ها، فاصله قیمت میان درب کارخانه و بازار آزاد کم می‌شود و همین مسئله می‌تواند در کاهش قیمت ها در بلندمدت اثرگذار باشد. 

بازار مسکن | کاهش اجاره بها در پایتخت

براساس آمار اتحادیه مشاوران املاک تهران، در حال حاضر کف بازار نرخ‌های اجاره بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است به طوری که در برخی از مناطق جنوبی تهران ما شاهد کاهش‌ نرخ اجاره بها تا ۲۰ درصد هم هستیم.

فعالان مسکن همچنان منتظر شوک های بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی به بازار مسکن هستند که البته به نظر می رسد در ماه های آیند باید اثر آن را دید. 

بازار ارز دیجیتال | تغییر لحظه ای قیمت رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال در این روزها در وضعیت الاکلنگی قرار دارد و با شدت نوسان شاهد تغییر کانال بیت کوین در این خصوص بودیم.در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۵۰ هزار و ۴۶۹ دلار در بازار به فروش می رسد که به نظر می رسد این ارز دیجیتالی آرام گرفته است اما تا آینده نزدیک همچنان باید صبر کرد و دید معامله گران چه واکنشی نشان خواهند داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید