بررسی بودجه و اعتبارات حوزه حمل و نقل شهر تهران

پیش‌بینی بازار مسکن از مسیر مذاکرات وین

کدخبر: ۴۷۳۹۰۵
در حال حاضر، تقاضای خانه اولی‌ها در بازار مسکن به واسطه جهش‌های قیمتی سال‌های اخیر به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.
پیش‌بینی بازار مسکن از مسیر مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران٬ توجه به حمل و نقل شهر تهران یکی از موضوعاتی بود که شهردار تهران بارها به آن تاکید کرده است اما به گفته صاحبنظران، رشد کم اعتبارات حتی نسبت به ادوار گذشته، ادعای توجه شهردار تهران به وضعیت حمل و نقل پایتخت را ثابت نمی کند.

با این حال در بخش شهری برنامه متراژ این هفته اکوایران، وضعیت بودجه و اعتبارات حوزه حمل و نقل شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته شده است.

همچنین در بخش مسکن برنامه متراژ ، وضعیت سرمایه گذاری در ساخت و ساز، وضعیت خانه اولی ها در بازار خرید و فروش مسکن و پیش بینی وضعیت ساخت و ساز در سال ۱۴۰۱ بررسی شده است.

 

حس سازندگان از مذاکرات

سرمایه گذاری در بازار مسکن متاثر از نتیجه مذاکرات است؛ روزبه ظهیری فعال حوزه سرمایه گذاری در بخش مسکن، معتقد است، این بخش، باید در بستر اقتصاد کلان و توجه به اثرات برون بخشی تحلیل شود.

 

کوچ خانه اولی‌ها از بازار مسکن

وی در بخشی از این گفت و گو، در خصوص وضعیت تقاضای مصرفی در بازار مسکن توضیح می‌دهد. به گفته ظهیری، در حال حاضر، تقاضای خانه اولی‌ها در بازار مسکن به واسطه جهش‌های قیمتی سال‌های اخیر به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

 

افت سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش ساختمان

این فعال حوزه سرمایه گذاری در بخش مسکن، همچنین معتقد است که سرمایه‌گذاران تخصصی، از این بازار خارج شدند.

او با اشاره به کاهش سرمایه‌گذاری از جنس عرضه در بخش ساختمان، از افت شدید سرمایه گذاری بخش خصوصی در 6 ماهه 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می‌دهد.

او نسبت به احتمال تحقق یک رکورد بد در این حوزه هم هشدار داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید