پیش بینی بازارهای دوشنبه 25 بهمن 1400

بازار خودرو خالی از خریدار /بازار مسکن منتظر 2 اتفاق

کدخبر: ۴۷۶۱۲۸
اقتصادنیوز: اگرچه بازارها منتظر نتیجه قطعی از مذاکرات وین هستند اما به نظر می رسد دوباره خریداران در بازار ارز در حال تقویت موقعیت خود هستند و در بازار خودرو نیز اتفاق جالب رخ دد.
بازار خودرو خالی از خریدار /بازار مسکن منتظر 2 اتفاق

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها اگرچه همچنان منتظر یک اتفاق و نتیجه در مذاکرات برجامی وین هستند اما فعلا نتیجه ای حاصل نشده است. به نظر می رسد نبود سیگنال های قوی برای توافق، موقعیت خریداران را در بازار ارز تقویت کرده است. 

بازار ارز و سکه | خریداران منتظر صعود دلارند

در بازار ارز و سکه قیمت ها دوباره در فاز صعودی طی شد و حتی قیمت دلار در محدوده 27.1 تومان هم دنبال شد. قیمت گذاری دلار در کانال 27 هزار تومان دو سناریوی محتمل را در بازار مطرح کرده است؛ در سناریوی نخست بازار در شرایط رنج گیری است و قیمت ها دوباره نزولی می شوند. در سناریوی دوم اگر خبر یا گزارشی از وین به گوش نرسد یا مذاکرات برجامی وین تعیین تکلیف نشود، چه بسا که قیمت ها دوباره در فاز صعودی قرار می گیرد. همچنین این روند روبه جلو را در بازار سکه و درهم هم می توان رصد کرد.

فروش فوری پیکاپ فوتون تولند +جدول و شرایط

مبلغ عیدی بازنشستگان و کارکنان نهایی شد+ جرئیات مهم

 


بازار سهام | فروشندگان در بورس برتر از خریداران

در بازار سهام، شاخص کل بورس در روز یکشنبه با افت زیر 0.7 درصد به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس در همان کانال 1.2 میلیون واحد دنبال می شود. این در حالی است که با برتری نسبی موقعیت فروشندگان نسبت به خریداران احتمالاً سناریوی تکرار الگوی کاهشی شاخص کل بورس تداوم خواهد یافت. البته شاخص کل بورس در همان کانال 1.2 میلیون واحد درحال رصدگیری است. 

بازار خودرو | رشد عجیب قیمت  خانواده پژو

در بازار خودرو، روز یکشنبه بازار شاهد رشد عجیب گروه خانواده پژو بود. البته بازار در شرایط کنونی همچنان منتظر است و به نظر می رسد نه خریداران و نه فروشندگان فعالی وجود ندارند. در همین حال تعیین تکلیف شدن مذاکرات برجامی وین می تواند اهرم تعیین کننده در معاملات باشد.

بازار مسکن | رونق به بازار ملک بر می گردد؟

در بازار مسکن فعلا خبر خاصی نیست  و احتمالا بازار هم توجه به تعیین تکلیف شدن مذاکرات برجامی و سیاست های دولت در زمینه خرید مسکن را در اولویت خود قرار می دهد. در صورتی که توافقی در مذاکرات برجام به امضا برسد و دولت سیاست تولید انبوه مسکن را در دستورکار قرار دهد احتمالا نشانه های رونق که پیش تر مطرح شده بود، به واقعیت درآید.

بازار ارز دیجیتال | اما و اگر رمز ارزها از حمله احتمالی روسیه به اوکراین

در بازار رمز ارزها، معاملات در همان محدوده قبلی دنبال شد. اما در صورت حمله روسیه به اوکراین، بازار احتمالا دوره ریزش موقت را از سرگیرد اما در صورت شوع و تداوم حمله روسیه به اوکراین، احتمالا مسیر صعودی رمز ارزها دوباره تقویت می شود، چرا که بازارهای ارز دیجیتال به مثابه طلا به عنوان دارایی جایگزین و امن شناخته می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید