پیش بینی بازارهای پنج شنبه 21 بهمن 1400

سیگنال مهم به ارزهای دیجیتال

کدخبر: ۴۷۵۳۶۳
اقتصادنیوز: بازارها در موقعیت انتظاری به سر می برند و منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی در وین هستند.
سیگنال مهم به ارزهای دیجیتال

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها همچنان در موقعیت انتظاری به سر می برند. در حالی که انتظار می رود با توافق احتمالی برجام قیمت دلار کف جدید دیگری تعیین کند.

بازار ارز و سکه | دلار در کانال 26 هزار تومان جا خوش کرد

روز چهارشنبه هم دلار در همان کانال 26 هزار تومان دنبال شد. البته قیمت دلار در محدوده 25 هزار تومان هم دیده شد اما غالب معاملات چهارشنبه در کانال 26 هزار تومان بود. به نظر می رسد که توجه بازارها به مذاکرات برجامی وین دوخته شده است. با این وصف قیمت درهم و سکه در محدوده نوسانی روبه پایینی دنبال می شود. بررسی بازار ارز و سکه نشان می دهد که با افزایش گمانه زنی ها در خصوص احتمال رسیدن به توافق در وین، بازار در موقعیت خریداران بسیار ضعیف است. در صورتی که اخبار جدیدی منتشر نشود، احتمالا بازار در همان موقعیت قبلی دنبال شود.

بازار سهام | برتری نسبی خریداران به فروشندگان در بورس

در بازار سهام بازدهی شاخص های بورس در پایان هفته با افت بیش از یک درصد مواجه شد. افت یک درصدی درحالی که هفته قبل از آن با افزایش 4 تا 4 درصدی شاخص های روبه رو بود، بازار را بیشتر در سمت فروش قرار داده است. با این وصف، معاملات روز چهارشنبه در یک ساعت پایانی، بورس بازان را امیدوار نگه داشت، چرا که خریداران توانستند به برتری نسبی فرشوندگان دست یابند.

بازار خودرو | تابلوی ایست قیمت ها در خودرو

در بازار خودرو، امروز پیش فروش ایران خودرو به پایان می رسد و روز شنبه قرعه کشی ها انجام می شود. پیش فروش سایپا اما از امروز کلید می خورد. در بازار خودرو روز چهارشنبه قیمت ها در شرایط ایستا قرار داشت و تغییری نکرد. با کاهش ادامه دار قیمت دلار، بازار منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین است. به نظر می رسد که با توافق احتمالی در وین باید منتظر تغییرات جدیدی در روند معاملات خودرویی ها بود.

بازار مسکن | رصد بازار مسکن در نیمه نخست بهمن

رصد آخرین وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد در نیمه نخست بهمن ماه ۱۴۰۰ قیمت کل خانه در آگهی‌های ملکی ۳.۷ درصد و قیمت هر متر مربع ۰.۴۷ درصد کاهش یافت.  به نظر می رسد نخستین سیگنال ها از توافق احتمالی وین، بازار کم کم وارد یک روند نزولی شده است. با این وصف فعلا بحث بر سر توافق قطعی نیست و این نوع گمانه زنی احتمالا بازار را در شرایط ناپایدار نزولی می کند. احتمال دارد مقاومت مسکن بازان اجازه ندهد قیمت ها در یک مسیر نزولی قرار گیرد.

بازار ارز دیجیتال | تکانه های مثبت در رمز ارزها 

در بازار ارز دیجیتال، بیت کوین دوباره در مرز 43 هزار واحد دنبال شد. قیمت اتریوم هم با همان روند مشابه بیت کوین با تکانه های روبه جلو و مثبتی دنبال شد. گزارش روز پنج شنبه نرخ تورم در امریکا می تواند سیگنال های جدیدی به بازار رمز ارزها بدهد. با توجه به اینکه رمز ارزها میتوانند دارایی های جایگزین برای تورم باشد، به همین دلیل رمزبازان منتظرند ببیند چه اتفاقی می افتد. 

 

  • 13
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید