پیش بینی بازارهای چهارشنبه 13 بهمن 1400

بازار خودرو، سکه و دلار منتظر توافق وین

کدخبر: ۴۷۳۳۴۳
اقتصادنیوز: دلار و سکه با شرایط انتظاری روبه رو است، خودرو هم منتظر تعیین مذاکرات برجامی وین است.
بازار خودرو، سکه و دلار منتظر توافق وین

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها همچنان متاثر از مذاکرات برجامی وین و سناریوهای توافق در مذاکرات، در موقعیت انتظاری به سر می برند.

بازار ارز و سکه | دلار و سکه چشم به وین دوخته اند

در بازار ارز و سکه، قیمت ها در کانال های قیمتی متفاوتی دنبال می شود، دلار با تداوم مسیر ریزشی دوباره به کانال 27 هزار تومان آمده است. همچنین درهم نیز مسیر نزولی را دنبال می کند. سکه اما برخلاف دلار و درهم متناسب با حرکت اونس طلای جهانی با شرایط صعودی مواجه شد. با نزدیک شدن به موعد پایان هفته جاری و تشکیل ادامه دور جدید از مذاکرات معامله گران بازار در شرایط انتظاری به سر می برند.

حداقل دستمزد کارگران ۶۰ درصد افزایش می یابد؟

خودروی جدید بازار ایران؛ پژو 206 تیپ 3 با سقف پانوراما

 


بازار سهام | پیش بینی شاخص بورس در روز آخر هفته 

معاملات بازار سهام با صعود متوالی شاخص کل بورس و عبور از مرز روانی کانال 1.3 میلیون واحد همراه شده است. بورس بازان امیدوارند حقوقی ها در روز پایانی کاری همچنان از شاخص کل بورس حمایت کنند تا بازدهی شاخص کل بورس در طول هفته مثبت به ثبت برسد.

فوری/ ارائه کارت‌های اعتباری و یارانه‌ای تا پایان سال

اگرچه چالش اصلی بازار خروج پول حقیقی ها از بازار سهام و استمرار آن است اما بازار با ارزش معاملات خُرد بالایی روبه روست. با اتفاقات اخیر و تصمیم های احتمالی سیاست گذار در رفع محدودیت ها و فعال کردن سمت عرضه و تقاضا ممکن است بازار سیگنال های مثبتی بگیرد.

معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه اگر با صعود شاخص کل بورس دنبال شود، با دامنه محدودی صعود می‌یابد، چرا که رشد پلکانی روبه پایین شاخص کل بورس نشان میدهد که احتمالا در حالت خوش بینانه، صعود شاخص کل بورس با شدت کمتری دوباره در کانال صعودی دنبال شود. 

بازار خودرو | گزارش رشد قیمت محصول‌های ایران خودو

در بازار خودرو قیمت ها اگرچه برای برخی از محصول‌های خودرویی تغییر نکرد اما برای برخی از پرتیراژها همچون پژو 206 تیپ 5 شاهد رشد قیمتی بوده ایم. البته بازار خودرو به مثابه بازار ارز روی ادامه مذاکرات برجامی وین متمرکز شده است. خوش بینی ها نسبت به احتمال به توافق رسیدن مذاکرات برجامی وین باعث شده بازارها فعلا در صف انتظار باشند.

بازار مسکن | خبر مهم در بازار مسکن

در بازار مسکن فعلا خبر خاصی منتشر نشده و بازار مسکن همچنان متاثر از گزارش بانک مرکزی در خصوص روند قیمت و حجم معاملات مسکن در بهمن برخی از موقعیت ‌ها شاهد ارسال سیگنال های مثبت است. در تازه ترین رویدادها هم، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس گفته است: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق ، ۵ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر مصرف سیگار بابت کاهش سود تسهیلات مسکن (خرید و ساخت) جوانان به صندوق ملی مسکن واریز می‌شود.

بازار ارز دیجیتال | درونمای نزولی برای بیت کوین ها

در بازار ارز دیجیتال اگرچه تکانه های صعودی دیده شد و قیمت بیت کوین به مرز 38 هزار رسید اما دورنمای بازار همچنان نزولی است. با سیاست های انقباضی فدرال رزرو به همراه احتمال کنترل رمز ارزها با قانون ممنوعیت ارزهای دیجیتال در یکی از ایالت های امریکا همزمان با احتمال به رسمیت شناخته شدن رمز ارزها در یکی دیگر از ایالت های امریکا، شرایط ریسکی برای دارایی هایی همچون بیت کوین بیشتر شده است. 

همچنین در یک سخنرانی در مورد بودجه سال 2022، وزیر دارایی هند، Nirmala Sitharaman، راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را تا سال ۲۰۲۲ الی ۲۰۲۳ به عنوان ابزاری برای تقویت رشد اقتصادی کشور اعلام کرد.

ستارامان ضمن اعلام تخصیص وجوه تعیین شده در بودجه اتحادیه، بر نیاز جایگاه ارزهای دیجیتال در بخش‌های تجاری متعدد تأکید کرد.

همچنین وزیر دارایی هند اعلام کرد:« هرگونه درآمد حاصل از انتقال هر دارایی دیجیتال مجازی مشمول مالیات 30 درصدی خواهد بود. در حین محاسبه چنین درآمدی، به جز هزینه تحصیل، هیچ گونه کسر هزینه یا کمک هزینه مجاز نخواهد بود.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید