پیش بینی بازارهای 16 بهمن 1400

بازگشت خریداران مسکن /بیت کوین اوج گرفت

کدخبر: ۴۷۴۰۵۶
اقتصادنیوز: بازارها همه در شرایط انتظاری به سر می برند. مذاکرات برجامی وین از این هفته با حساسیت خاصی دنبال می شود.
بازگشت خریداران مسکن /بیت کوین اوج گرفت

به گزارش اقتصادنیوز ، همه بازارها در ایران منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند. قرار است این هفته احتمالا از روز سه شنبه دور جدید مذاکرات از سر گرفته شود و به نظر می رسد این دور از مذاکرات با حساسیت بالایی هم دنبال شود. خاصه اینکه دولت بایدن شب گذشته با بازگشت برخی معافیت های تحریمی ایران موافقت کرد تا سیگنالی مهم به مذاکرات وین ارسال کند.

بازار ارز و سکه | دلار منتظر احتمالی توافق؟

در بازار ارز و سکه همچنان بخشی از معاملات در انتظار تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین است که احتمالا از هفته پیش رو (سه شنبه) دور جدید آن از سرگفته می شود. با افزایش احتمالات مبنی بر توافق ها، محدوده قیمتی دلار در کانال 27 هزار تومان جا خوش کرده است. البته قیمت 26 هزار تومان هم روی تابلوی معاملات دیده شده است. به نظر می رسد معاملات امروز در همین محدوده با توجه به خوش بینی ها دنبال شود. سکه در همان محدوده قبلی دنبال می شود و احتمالا متاثر از بازار جهانی طلا (بالای 1805 دلار به ازای هر اونس بسته شد) شاهد تحرکاتی هم باشد.

کف و سقف عیدی کارگران اعلام شد

کدام خودروها با آزادسازی واردات ارزان می شوند


 

بازار سهام | شاخص بورس در کانال 1.3 میلیون واحد باقی میماند؟

در بازار سهام اگرچه بازدهی ها در هفته گذشته مثبت ثبت شد اما با توجه به شاخص های عملکردی احتمالا در روز ابتدایی هفته دوباره فشار عرضه ها پررنگ شود، هر چند که سمت تقاضا نیز در هفته گذشته توان خود را بالا برد و شاخص را به کانال 1.3 میلیون واحد کشاند اما به نظر می رسد معاملات روز شنبه در صورت پررنگ شدن سمت تقاضا دوباره از کانال 1.3 میلیون واحد جدا شود. 

بازار خودرو | قیمت خودرو همچنان منتظر وین

در بازار خودرو، قیمت خودرو در هفته ای که گذشت نوسان شدیدی نداشت و در همان محور تغییرات اندک به مسیر خود ادامه داد. این در حالی است که خریداران فعالی در بازار حضور ندارند و بازار همچنان منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین است. با توجه به تغییرات کاهشی نرخ دلار انتظار می رود بازار خودرو همچنان در شرایط کم واکنشی و بدون واکنش به مسیر خود ادامه دهد. 

بازار مسکن | مسکن آماده برای تغییر؟

در بازار مسکن معامله گران بازار مسکن می‌گویند دوباره بازار شاهد جنب و جوش شده و خریداران و فروشندگان شاهد از سرگیری معاملات در بازار هستند. این در حالی است که به نظر می رسد در صورت تعیین تکلیف مذاکرات برجامی ممکن است در روند قیمت ها در بازار مسکن تغییرات عمده ای شکل گیرد و بازار از شرایط رکودی بیرون بیاید. هر چند که برخی هم تاکید دارند چنین اتفاقی در بازار مسکن به این سرعت رخ نمی‌دهد.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین اوج گرفت

بازار ارز دیجیتال شاهد نوسان اندک بود. خریداران بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته فعال بودند. این ارز دیجیتال برای اولین بار در دو هفته گذشته به بالای ۴۰هزار دلار رسید. حرکت صعودی پس از رسیدن شاخص‌های فنی به بالاترین سطح فروش از مارس 2021 در حال بهبود است. بیت کوین در 24 ساعت گذشته 10 درصد افزایش ارزش داشته است.

  • 5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید