رصد بازار مسکن

سه منطقه محبوب مستاجران تهرانی! + جدول

کدخبر: ۴۹۳۱۶۳
اقتصادنیوز: ​مناطق 4 ،5 و 15 در تهران بیشترین مستاجران را درخود جای داده اند ،اما نرخ اجاره بها در این منطق ارزان تر از سایر مناطق تهران نیست .
سه منطقه محبوب مستاجران تهرانی! + جدول

به گزارش اقتصادنیوز محله ای در تهران نیست که مستاجران در آن نگران افزایش های نامتعارف نرخ اجاره بها نباشند. هرسال به تعداد کسانی که مجبور می شوند از تهران کوچ کنند ویا به دنبال مسکن در محلات ارزان تری باشند افزوده می شود .

به تازگی یکی از مسئولان شهری گفته است که ۴۲ درصد از مردم کشور زیر خط فقر مسکن قرار دارند، اما خط فقر مسکن در تهران ۸۰ درصد است.

 چهار ضلعی صعود قیمت دلار/ بازار سکه بهم ریخت

خبر مهم خاندوزی درباره یارانه نان

اکوایران در این باره نوشت: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفته است که  اجاره نشینی در تهران در سال ۹۵ حدود ۴۳ درصد بوده که احتمال می رود به ۵۰ درصد رسیده باشد. سهم مسکن در سبد خانوار تهرانی از ۴۹ درصد در سال ۹۶ به ۶۵ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است. از ده میلیون تومان درآمد ۶.۵ تومان به اجاره اختصاص دارد. سهم مسکن در سبد خانوار بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم تهران بالای ۸۰ درصد است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه ۴۳ درصد تهرانی ها مستاجر هستند که متوسط کشوری ۲۵ درصد است، یادآور شد: در مناطق چهار ،پنج و  ۱۵ آمار اجاره نشینی بیشتر از سایر مناطق است.

اما نرخ اجاره بها در مناطق محبوب مستاجران چه میزان است . برای رهن یک آپارتمان 70 متری در محله فرجام منطقه 4 باید 450 میلیون تومان بپردازید یا درمجیدیه شمالی یک آپارتمان 85 متری 600 میلیون برای رهن پیشنهاد شده است .

در منطقه 15 فایل اجاره به سختی پیدا می شود اما قیت آپارتمان در این منطقه چندان ارزان نیست . اتاقی 30 متری در خاوران 40 میلیون رهن و ماهیانه یک میلیون تومان برای اجاره پیشنهاد شده است .

در منطقه 5 محله شهران جنوبی نیز آپارتمانی 69 متری به قیمت 750 میلیون رهن کامل پیشنهاد شده است . 

101112

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید