رصد بازار ملک؛

جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در تهران

کدخبر: ۴۹۳۲۵۵
اقتصادنیوز: سه‌هزار و ۴۰۰ فقره معامله مسکن در ماه فروردین در تهران انجام شده است.
جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، پس از اتمام تعطیلات چند روزه عید فطر، واسطه‌های ملکی خود را برای ورود به بازار مسکن با نبض معاملاتی تندتر از یک ماه اخیر آماده کرده‌اند.

 بازار مسکن یک فروردین کاملا معمولی و منطقی را به لحاظ حجم معاملات مسکن پشت سر گذاشت و به روایت آمار سه‌هزار و ۴۰۰ فقره معامله در این ماه نیمه تعطیل انجام شد که با حجم معاملات ماه‌های مشابه در سال‌های رونق و ثبات برابری می‌کند. این در حالی است که طی سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ فروردین‌های فوق‌العاده کم‌معامله تحت تاثیر رکود تورمی در بازار ملک سپری شده بود و امسال پس از سه سال پیاپی، برای اولین بار حجم معاملات ماهانه مسکن در فروردین به حد معمول و همیشگی رسید.

هرچند نیمه اول اردیبهشت ماه با ایام ماه رمضان که به طور سنتی از معاملات ملکی کاسته می‌شود، همزمان بود، اما در عین حال انتشار آمار رسمی از فروردین سبب شده واسطه‌های ملکی حساب ویژه‌ای روی اتمام ماه رمضان باز کنند و این طور تلقی می‌کنند که از این هفته رفته رفته بر میزان جست‌وجوگران در بازار برای خرید آپارتمان افزوده می‌شود.

البته اگر بازار مثل سنت هر ساله پیش برود، اوج‌گیری معاملات مسکن معمولا به تابستان و پس از اتمام سال تحصیلی موکول می‌شود، اما رخوت نسبی فروردین و ماه رمضان احتمالا از بازار رخت بربسته و بر تعداد بازدیدکنندگان به قصد خرید در بازار نیمه دوم اردیبهشت ماه افزوده خواهد شد.

Q80dtoZbC4HY

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید