راهکار نقد کردن 630 واگن برای تهران

کدخبر: ۵۲۰۸۵۱
​رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران معتقد است که برای تحقق ورود واگن به متروی تهران باید قرار داد 630 واگن را خرد کرد تا تون پرداخت رقم پیش پرداخت قرار داد وجود داشته باشد .
راهکار نقد کردن 630 واگن برای تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، ورود 630 واگن به متروی تهران به رویا شبیه شده است ، وعده ای که در دوره مدیریت گذشته شهری محقق نشد و مدیران تازه هم با خوش بینی این وعده را تکرار کردند اما دولت هنوز پیش پرداخت این قرار داد را به طرف چینی پرداخت نکرده است ، شهرداری تهران می گوید دستور پرداخت این مبلغ تا پشت درهای   هیات امنای صندوق ذخیره ارزی  رفته که تصویب شود و به نتیجه برسد. 

سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص چالش هایی که سبب شده هنوز واگنی به مترو تهران تحویل نشود به اکو ایران گفت :  مسئله 630 واگن، در تامین پیش‌پرداخت قرار داد است. یک زمانی مطرح شد از محل فروش نفت می‌خواهند این پیش پرداخت  داده شود. اخیرا شنیدم که پیگیر هستند از طریق صندوق توسعه ملی این اتفاق بیافتد. این که برای تحقق این امر تلاش زیادی شده مشخص است اما راندمان یک عملکرد را بر مبنای خروجی آن اندازه‌گیری می‌کنند. اگر ما موفق نشویم این پیش‌پرداخت را بدهیم، حتی اگر صدها جلسه هم بگذاریم ولی منجربه اینکه این گام را پشت‌سر بگذاریم نشود، می توانیم بگوییم ما سر جای اولمان ایستادیم.

وی ادامه داد: برای استفاده از صندوق توسعه ملی برای پرداخت پیش پرداخت نیاز است که  که  موضوع در هیات امنایش طرح شود ، نیاز به حمایت دولت است  همان طور که برای خرید اتوبوس دولت قدم‌های خوبی برداشته  و قرارداد خرید   2000 اتوبوس را بستند و قرار است بخشی  از آن را هم به شهرداری تهران بدهند. اینها می‌تواند اتفاقات خوبی باشد؛ ولی مترو هم به همین اندازه واجد اهمیت است.

تشکری هاشمی اضافه کرد: یک تصمیم غلطی در دوره‌های گذشته گرفته شده و گفته اند  ما می‌خواهیم در یک قرارداد 630 واگن خریداری کنیم که پیش پرداخت آن رقم بزرگی می شود بیش از صد میلیون دلار که توان پرداخت چنین رقمی وجود ندارد و به همین دلیل این قرار داد متوقف شده است می تواند برای اجرایی شدن تعداد قرار داد را کاهش داد و به طور مثال قرار داد را صد واگن ، صد واگن کرد تا امکان پرداخت پیش پرداخت وجود داشته باشد .

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد : چرا ما باید قرار داد بزرگی که فوق توان ماست را دنبال کنیم ،چرا این قرار داد را کوچک نمی کنیم و در پارت های صدتایی که مبلغ پیش پرداخت آن حدود 16 تا 17 میلیون دلار است تحقق آن را دنبال نمی کنیم . اگر واقعا اراده ای برای خرید واگن مترو است به جای آن که این قرار داد را مانند آینه دق مقابل خودمان نگه داریم و توان محقق کردن آن را هم نداشته باشیم به دنبال راهکاری برای اجرایی شدن آن یعنی کوچک کردن قرار دادها برویم . و به اندازه همان پولی که داریم قرارداد را عملیاتی کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید