اتوبوس برقی گمشده پیدا شد

افتتاح چند باره یک اتوبوس برقی توسط تیم زاکانی!

کدخبر: ۵۵۰۲۲۶
اقتصادنیوز: رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می گوید :‌بر اساس توافق انجام شده قرار بود 50 دستگاه اتوبوس برقی در بهمن ماه وارد ناوگان حمل و نقل پایتخت و در مسیر بهارستان - جمهوری قرار بگیرند که با توجه به مشکلاتی که در گمرک و در ارتباط با ترخیص قطعات این اتوبوس‌ها ایجاد شد، این مسئله با کمی تاخیر در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
افتتاح چند باره یک اتوبوس برقی توسط تیم زاکانی!

به گزارش اقتصادنیوز، بهار امسال خبر ورود اولین اتوبوس تمام برقی ایرانی درخط میدان بهارستان تا میدان جمهوری به‌صورت آزمایشی  منتشر شد .روزنامه همشهری  هم درگزارشی  به فعالیت یک اتوبوس آبی‌رنگ در مسیر میدان جمهوری اسلامی تا میدان بهارستان  پرداخته   و نوشته بود،  این اتوبوس برقی طی 2روز در یکی از پرتردد‌ترین مسیر‌های اتوبوسرانی تهران به‌صورت آزمایشی، حدود 1500مسافر را جابه‌جا کرد ه است .

 

1 (1)

 بعد از دو روز این اتوبوس بی سر و صدا از خط خارج شد .نه رانندگان اتوبوس های خط جمهوری از سرانجام این اتوبوس برقی خبر داشتند  نه مسافران همیشگی دیگر این اتوبوس را در این مسیر بودند.اما دیروز  این اتوبوس ها دوباره در مراسم بسته حمل و نقل پاک شهرداری رونمایی شد . مجتبی شفیعی رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران می گوید مونتاژ اتوبوس های برقی جدید کامل نشده و از اتوبوسی استفاده شد که قبلا مونتاژ شده بود .

6i6zWtU3F9aO (1)

او درخصوص حضورموقت اتوبوس برقی درمسیر میدان بهارستان به جمهوری هم می گوید: این میزان حضور کافی بود قرار بود این اتوبوس تست شود که موفقیت آمیز بود .

به گفته شفیعی برنامه امروز شهرداری نشان دهنده اقدامات شهرداری برای کاهش آلودگی هوا بود. از اسکوترهای برقی تا واگذاری 100 موتور برقی که قرار است به 700 دستگاه برسد و این آغاز رشد جهشی در حوزه حمل و نقل پاک است .اوادامه می دهد : زیر ساخت ها برای شارژ اتوبوس های برقی کامل نشده که چند روش برای آن پیش بینی شده است . 

شفیعی یادآوری می کند :‌بر اساس توافق انجام شده قرار بود 50 دستگاه اتوبوس برقی در بهمن ماه وارد ناوگان حمل و نقل پایتخت و در مسیر بهارستان - جمهوری قرار بگیرند که با توجه به مشکلاتی که در گمرک و در ارتباط با ترخیص قطعات این اتوبوس‌ها ایجاد شد، این مسئله با کمی تاخیر در آینده نزدیک محقق خواهد شد. بر اساس اعلام کارخانه تولیدکننده این مجموعه آمادگی دارد تا 500 دستگاه اتوبوس برقی را تولید کند و این اتوبوس‌ها تاثیر بسزایی را در کاهش آلودگی هوا در شهر تهران خواهند داشت.

88

 رونمایی از 100 موتور برقی و 40 اسکوتر برقی و دو اتوبوس برقی با حضور معاون رییس جمهور، وزیر ارتباطات ، سازمان اوقاف و امور خیریه و شهردارتهران برگزارشد . مدیران شهری بسته حمل و نقل پاک را آغاز یک حرکت جهشی  دراین حوزه توصیف می کنند .

بعد از مراسم شنبه های امید و افتخار خیابان بهشت گرفتار ترافیک زودهنگامی شد . به گفته یکی از رانندگان تاکسی عبور اتوبوسی خراب باعث این ترافیک شده ، اتوبوس خراب همان اتوبوس برقی رونمایی شده که خودروی یدک کش آن را  بوکسل کرده بود . البته راننده می گفت به دلیل پلاک نشدن خودرو اجازه تردد اتوبوس وجود ندارد .  

89

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید