رصد بازار ملک؛

افزایش 100 درصدی رهن و اجاره در زیبادشت +جدول

کدخبر: ۵۸۲۷۹۰
یک مشاور ملکی در محله زیبادشت از افزایش 100 درصدی رهن و اجاره خانه در این محله تهران خبر داد.
افزایش 100 درصدی  رهن و اجاره در زیبادشت +جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، محله زیبادشت در محدوده‌ی غربی و در منطقه ۲۲ شهر تهران قرار گرفته است و از شرق با بزرگراه همت، از جنوب با میدان المپیک و بلوار صدرا و از غرب با بزرگراه آزادگان محدود شده است و با محله‌های ‌شهرک صدرا، هوانیروز، دهکده المپیک، اندیشه، گلستان، کن متصل می‌شود.

یک مشاور ملکی در محله زیبادشت با اشاره به افزایش 100 درصدی رهن و اجاره خانه در این محله به اکوایران می‌گوید: سال گذشته برای رهن یک آپارتمان با 130 مترمربع مساحت، 250 میلیون تومان و برای اجاره ماهانه آن 15 میلیون تومان تعیین شده بود اما امسال همان واحد با 800 میلیون تومان رهن و 15 میلیون تومان اجاره ماهانه عرضه شده است.

به گفته وی تعداد متقاضی رهن و اجاره بسیار کاهش یافته است و مستاجران برای فارغ شدن از هزینه‌های اسباب‌کشی و به دلیل ترس از نیافتن واحدی دیگر با بودجه خود، مجبور به تمدید قرارداد هستند؛ سرعت اجاره رفتن ملک نیز بسیار کاهش یافته و حد انتظار مالکان حدود یک ماه است و این در حالی است که سال گذشته 3 الی 4 روز طول می‌کشید.

در محله زیباشهر، برای رهن یک واحد با 163 مترمربع زیربنا، یک میلیارد تومان و برای اجاره ماهانه آن 15 میلیون تومان تعیین شده است. واحدی دیگر با 83 مترمربع مساحت با 400 میلیون تومان رهن و 7 میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه پیشنهاد شده و برای رهن کامل واحدی با 131 مترمربع زیربنا، یک میلیارد و 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

photo_2023-06-26_14-01-43

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید