اظهارات جدید بذرپاش درباره پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

کدخبر: ۶۴۹۶۴۷
اقتصادنیوز: وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: با قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره‌بها می توانیم مداخلات خوبی در بازار داشته باشیم.
اظهارات جدید بذرپاش درباره پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش درباره وضعیت تسهیلات دهی بانک‌ها در نهضت ملی مسکن و آخرین وضعیت اجرای قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره‌بها، اظهار کرد: با وجود آنکه سال گذشته وضعیت پرداخت تسهیلات نسبت به سال 1401 بهتر بود، اما هنوز در این بخش با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: طی دو ما اخیر نیز وضعیت تسهیلات دهی خوب نیست. با همکاری بانک مرکزی به دنبال تسریع در روند تسهیلات دهی نهضت ملی مسکن هستیم.

وی یادآور شد: از 2.6 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تاکنون حدود 500 هزار واحد افتتاح شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره اجرای قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها گفت: در جلسه اخیر شورای عالی مسکن مقرر شد تعیین سقف افزایش نرخ اجاره‌بها به شورای مسکن استان ها واگذار شود. تاکنون در 11 استان این کار انجام شده و تا آخر هفته نیز سایر استان ها اقدامات لازم را در این رابطه انجام خواهند داد.

بذرپاش تاکید کرد: پیش از این هیچ ابزاری برای کنترل بازار اجاره مسکن نداشتیم که خوشبختانه با قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها می توانیم از قشر مستأجران حمایت های خوبی را داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی