ثبت رکورد تازه در قیمت املاک لندن

کدخبر: ۱۲۹۲۲۴
در پی برداشت سود فروشندگان و متحمل شدن فشار بیشتر از سوی خریداران، قیمت پیشنهادی برای مسکن در لندن در ماه جاری به طور متوسط 10 هزار پوند افزایش یافته است.
ثبت رکورد تازه در قیمت املاک لندن
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، شرکت رایت‌موو، در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که ارزش بازار مسکن از ماه سپتامبر تا کنون 1.6 درصد افزایش داشته است. در یک سال گذشته تعداد املاکی که به بازار می آیند 16 درصد کاهش یافته که منجر به کاهش قدرت خرید خریداران و محدود شدن انتخاب آنها شده است.

قیمت‌ها در سال گذشته 8.3 درصد افزایش یافته است.
 
میلز شبپساید، رئیس شرکت رایت‌موو اعلام کرد: «با  اینکه املاک کمتری به بازار وارد شده‌اند، تقاضا در بسیاری از مناطق هنوز کافی نیست.»

کمبود ملک برای فروش، تم غالب گزارش‌های املاک امسال بوده است. در 32 منطقه تحت پوشش رایت‌موو، تنها سه منطقه در 12 ماه گذشته با افت قیمت مواجه شده است. بیشترین افزایش قیمت در نیوهام و تاورهملت بوده که 18 درصد گزارش شده است در حالی‌که گران‌ترین مناطق پایتخت انگلیس چلسی و کنسینگتون بوده است. 

اگرچه قیمت‌ها در سراسر انگلستان در ماه گذشته رکورد تازه‌ای ثبت کرده‌اند، با این‌حال پیشرفت ماهیانه 0.6 درصدی کمترین میزان افزایش در ماه اکتبر در 5 سال اخیر بوده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید