سقوط قیمت نفت پس از پایان اعتصاب کارکنان نفت کویت/نفت برنت 42 دلار

کدخبر: ۱۴۲۰۴۳
پس از اینکه کارکنان نفت کویت به اعتصاب سه روزه خود پایان دادند و همچنین انتشار آماری که خبر از رشد موجودی ذخایر آمریکا در هفته گذشته داد، قیمت نفت خام در معاملات روز چهارشنبه سقوط کرد.
سقوط قیمت نفت پس از پایان اعتصاب کارکنان نفت کویت/نفت برنت 42 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 15 سنت کاهش به 42 دلار و 88 سنت رسید. روز گذشته هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 12 سنت افزایش 44 دلار و سه سنت قیمت داشت. هر بشکه نفت آمریکا نیز با یک دلار و 23 سنت کاهش با نرخ 39 دلار و 85 سنت معامله شد. این قرارداد روز گذشته با رشدی یک دلار و30 سنتی 41 دلار و هشت سنت معامله شده بود.

کارکنان نفت و گاز کویت به اعتصاب سه روزه خود که موجب کاهش موقت تولیدات این عضو اوپک به نصف شده بود پایان دادند.
شرکت نفت کویت مجبور به کاهش تولید خود از روزی سه میلیون بشکه به 1.1 میلیون بشکه شده بود. اما روز سه‌شنبه میزان تولید به 1.5 میلیون بشکه بهبود یافت.

پایان اعتصاب موجب احیای جو نزولی حاکم بر بازار نفت ناشی از شکست توافق دوحه در روز دوشنبه بود. توافقی که قرار بود به تعادل رسیدن بازار بعد از افت شدید قیمت از سال 2014 کمک کند.

ویکتور شوم،‌ تحلیلگر IHS اعلام کرد:‌«در کوتاه مدت، ما شاهد فشارهای نزولی بیشتری نسبت به روند صعودی خواهیم بود.»
علاوه بر جو نزولی حاکم بر بازار، آمار گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا نیز نشان داد که موجودی ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیش از حد انتظار رشد کرده است.

بر اساس اعلام API، موجودی نفت خام در هفته منتهی به 15 آوریل با رشدی 3.1 میلیون بشکه‌ای به 539.5 میلیون بشکه رسید. این در حالی است که تحلیلگران انتظار رشد 2.4 میلیون بشکه‌ای را داشتند. ذخایر نفت خام در مرکز تحویل کوشینگ،‌ اوکلاهاما 23 هزار بشکه کاهش داشته است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید