بزگترین تولیدکننده سنگ‌آهن استرالیا اعلام کرد

در پایان سال 2017، سنگ‌آهن 47 دلاری خواهد شد

کدخبر: ۱۴۳۵۷۷
استرالیای غربی، بزرگترین ایالت تولیدکننده سنگ‌آهن، پس از افزایش تقاضای چین، پیش‌بینی خود قیمتی خود را 12 درصد افزایش داد.
در پایان سال 2017، سنگ‌آهن 47 دلاری خواهد شد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ،‌ دولت ایالتی استرالیای غربی در اسناد بودجه خود در روز پنجشنبه اعلام کرد، در پایان سال مالی 2017، هر تن سنگ‌آهن 47 دلار و 70 سنت قیمت خواهد داشت. این میزان بالاتر از قیمت 42.5 دلاری پیش‌بینی شده در ماه دسامبر بوده است.

بر اساس آمار متال‌بولتین، هر تن سنگ‌آهن در معاملات روز چهارشنبه با قیمت 55 دلار و 57 سنت به کار خود خاتمه داد.

از سال 2016، بازار کالا پیش‌بینی‌ کنندگان را سردرگم کرده است، سنگ‌آهن در سال جاری رشدی 28 درصدی داشته تا در پی بهبود چشم‌انداز چین و تقاضای قوی‌تر فولاد از سوی بخش‌های زیرساختی و مسکن کشور، به سه سال کاهش قیمت خود خاتمه دهد. تصمیمات گروه‌های ریوتینتو و بی‌اچ‌پی در خصوص اصلاح چشم‌انداز تولید خود نیز به جو حاکم بر بازار کمک کرده است.

در اسناد بودجه دولت آمده است: «رشد پایدار در تقاضای فولاد در چین در میان مدت بعید به نظر می‌رسد. فشارهای نزولی بیشتر از سوی تغییرات ساختاری در چین، برای رشد مهم‌تر خواهند بود.»

بر اساس اعلام دولت ایالتی، تولید رو به رشد سه تولیدکننده بزرگ سنگ آهن‌ ( ریو، واله و بی‌اچ‌پی) به فشار روی قیمت ادامه خواهد داد. در میان مدت سرعت رشد عرضه از رشد تقاضا پیشی خواهد گرفت و بازار تا سال 2019-2018 با عرضه مازاد دست و پنجه نرم خواهد کرد و بعد از آن به سمت تعادل پیش‌ خواهد رفت.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید