ثبت افت هفتگی 2 درصدی برای نفت/ نفت برنت 49 دلار

کدخبر: ۱۵۰۶۷۲
در حالی که قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته و پس از اظهارات جانت یلن و گزارش فعالیت موشکی در عربستان سعودی تغییر چندانی نکرد، این کالای اساسی در طول هفته کاری گذشته افتی 2 درصدی را به ثبت رساند.
ثبت افت هفتگی 2 درصدی برای نفت/ نفت برنت 49 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، در پایان هفته هر بشکه نفت برنت با افتی 2 درصدی 49 دلار و 92 سنت معامله شد و قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز با 2 درصد کاهش به 47 دلار و 64 سنت رسید.

پس از گزارش شرکت بیکرهیوز مبنی بر ثابت ماندن تعداد دکل‌های حفاری آمریکا پس از رشد 8 هفته‌ای، قیمت نفت اندکی تقویت شد.

در آخرین روز هفته، اظهارات جانت یلن در سخنرانی بانکداران مرکزی دنیا در جکسون ‌هول موجب تقویت دلار و افت قیمت نفت شده بود. اما پس از اینکه شاخص دلار به روند صعودی خود پایان داد، قیمت نفت نیز تقویت شد.
پس از اینکه گزارش‌ها از حمله موشکی یمن به امکانات نفتی عربستان خبر داد قیمت نفت افزایش یافته بود. تلویزیون دولتی عربستان گزارش داد موشک پرتاب شده از سوی یمن مرکز رله برق نجران در جنوب عربستان را مورد اصابت قرار داده است.

سال اومک، تحلیلگر ارشد موسسه مدیریت انرژی در نیویورک، اعلام کرد، گزارش عربستان سعودی تاثیر چندانی روی بازار نداشته است.
 
دلار ضعیف‌تر موجب افزایش قیمت نفت خواهد شد چرا که معاملات نفتی را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر کرده و تقاضا را تقویت می‌کند.

معامله‌گران نفت و گاز همچنین در انتظار مشاهده تاثیر طوفان‌های گرمسیری هستند و اعلام کردند که طوفان‌های بزرگ در خلیج مکزیک روی عرضه تاثیر خواهد گذاشت.

بریتیش‌پترولیوم اعلام کرد این شرکت ایمن‌سازی تجهیزات دریایی و تخلیه پرسنل ضروری را از پلت‌فرم‌های حفاری خود در خلیج آمریکا آغاز کرده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید