مسعود نیلی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اعلام کرد:

بزرگترین گردهمایی اقتصاددانان، 20 روز دیگر

کدخبر: ۱۰۸۲۴۰
مشاور ارشد رئیس جمهور اعلام کرد: اولین کنفرانس اقتصاد ایران با هدف یافتن راه حل براى مشکلات اقتصاد کلان ایران در تاریخ 14 و 15 دی ماه سال جارى برگزار مى‌شود. 
بزرگترین گردهمایی اقتصاددانان،  20 روز دیگر

مسعود نیلی در گفت‌وگو با «اقتصادنیوز»، پیرامون این همایش گفت: اين كنفرانس جامع‌ترين كنفرانسى است كه در زمینه اقتصاد کلان ایران برگزار مى‌شود و تقریباً تمامى موضوعات مرتبط با اقتصاد کلان ایران را پوشش مى‌دهد. بنابراین با هدف برگزارى جامع‌ترین و کامل‌ترین کنفرانس در تمامى حوزه‌هاى اقتصادى کشور، این کنفرانس «اولین کنفرانس اقتصاد ایران» نامگذارى شده است.

مشاور اقتصادی رئیس جمهور گفت: اقتصاد ایران در سال‌هاى ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ درگیر رکود اقتصادى بوده و در سال‌هاى قبل از سال ۱۳۹۰ هم رشد اقتصادى ناپایدار بدون اشتغال داشتیم. نتایج آمارى سال ۱۳۸۵ و سرشمارى ۱۳۹۰ نشان می‌دهد که اقتصاد ما در این بازه زمانى تقریباً شغل جدید ایجاد نکرده و رشد اقتصادى مثبتى که داشتیم، در طول زمان توزیع نامتوازنى داشته است. بنابراین چه به لحاظ انباشت مشکلات کشور از نظر اشتغالزایى اقتصاد و ضرورت آنکه رشد اقتصادى پایدار است در فاصله سال‌هاى قبل از ۱۳۹۰، و چه به لحاظ مشکلات تورمى سال‌هاى ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲، به این نتیجه می‌رسیم که مهم‌ترین هدف اقتصاد ما در سال‌هاى آتى رسیدن به یک رشد اقتصادى پایدار و مداوم است تا بتواند از اشتغالزایى بالایى برخوردار باشد.

وی ادامه داد: این موضوع به عنوان تم اصلى کنفرانس مطرح شده و سایر موضوعات مطرح شده در راستاى تحقق این اهداف خواهند بود.

نیلی با تاکید بر فضای مشارکتی حاکم بر این کنفرانس افزود: از آنجا که این کنفرانس نه‌تنها به لحاظ جامعیت موضوعات اقتصادى کشور، بلکه به لحاظ مشارکت اقتصاددانان ایرانى داخل و خارج از کشور نیز متمایز است، مطالب مطرح شده در آن باید به لحاظ وجه آکادمیک کنفرانس از استانداردهاى بالاى علمى برخوردار باشد و باید حتماً در زمینه سیاست‌گذارى کاربردى هم باشند که این مهم‌ترین وجه تمایز این کنفرانس است، در نتیجه، با توجه به این دو خصوصیت، مطالب ارائه شده در این کنفرانس، ضمن داشتن درجه ممتاز علمى، براى حل مشکلات اقتصادى کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با توضیح حضور بسیاری از وزارتخانه‌ها در این همایش افزود: از کلیه وزارتخانه‌ها و سازمان هاى دولتى در حیطه هاى مرتبط با مسائل اقتصادى کشور نمایندگانى معرفى شد ه‌اند که در کنفرانس مشارکت جدى خواهند داشت، از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزى، وزارت امور اقتصادى و دارایى، بانک مرکزى، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعى، وزارت راه و شهرسازى و... همچنین اتاق بازرگانى تهران که جزو نهادهاى خصوصی‌اند.

این استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: انتقال پیام سیاست‌گذارى به مسئولان ذیربط از طریق پنل‌های این همایش صورت خواهد گرفت. همچنین براى تمامى محورهایى که مقاله‌ها و گزارش‌ها در آنها ارائه می‌شود، گزارش و جمع بندى کلى متناسب با آن محور تهیه و منتشر خواهیم کرد و در اختیار سیاست گذاران و صاحب نظران قرار خواهیم داد که به عنوان سندى براى حل مشکلات اقتصادى کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید