گفت‌وگوی اقتصادنیوز با مدیر کل ترانزیت سازمان راهداری:

آخرین وضعیت مرزهای ورودی زائران کربلا به کشور

کدخبر: ۱۳۲۲۴۸
مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بازگشت روزانه حدود 150هزار زائر از مرز مهران به کشور خبر داد. 
آخرین وضعیت مرزهای ورودی زائران کربلا به کشور

محمدجواد عطرچیان در گفت‌گو با اقتصادنیوز، با اشاره به بازگشت زائران کربلا از مرز مهران گفت: از سه روز گذشته بازگشت زائران آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا روزانه حدود 150 تا 170 هزار زائر از این مرز وارد کشور شوند.

وی افزود: در این مدت، از کلیه اتوبوس‌های کشور خواسته شده است در مدت زمان سفر زائران به کربلا، کمک حال سه مسیر مهران، چذابه و شلمچه باشند از این رو از میان 14 هزار دستگاه اتوبوس در کشور، حدود چهار هزار دستگاه در مزر مهران زائران را به محل مورد نظرشان رسانده است.

 مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه مشکلی در مرز مهران وجود ندارد، اظهار کرد: گرچه گره‌های ترافیکی در برخی مسیرها وجود دارد،‌ اما در حال باز شدن است و زائران در حال بازگشت به کشور هستند.

عطرچیان تصریح کرد: روز گذشته حدود 130 هزار زائر از این مرز وارد کشور شدند.
  
به گزارش اقتصادنیوز، در این باره نیز رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اعلام ترافیک نیمه سنگین در مرز مهران به ایلام به دلیل حجم انبوه زائران، گفته است که ضروری است تا نسبت به رفع کمبود زیرساخت‌های جاده‌ای در استان ایلام در سال‌های آینده برنامه ریزی شود.

سردار تقی مهری در این باره به ایرنا گفته است: ورود زائران به کشور در ورودی دو استان ایلام و خوزستان و در شهرهای مهران، چذابه و شلمچه از دو شب گذشته آغاز شده و پلیس در حوزه انتظامی و ترافیکی آمادگی لازم برای استقبال از زائران و تسهیل در رفت و آمد آنها را با هماهنگی دستگاه‌های متولی انجام داده است.

وی با بیان اینکه در مرز شلمچه و چذابه مشکل ترافیکی کمتری وجود دارد، تصریح کرد: البته در مرز مهران به دلیل حجم انبوه زائران برای ورود به کشور و همچنین کمبود زیر ساخت جاده‌ای در استان ایلام به دلیل باریک و یک طرفه بودن جاده، تردد نیمه سنگین گزارش شده است.

به گفته مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،‌ در حال حاضر ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه شخصی در پارکینگ مرز مهران است که خروج این تعداد وسیله نقلیه، ترافیک سنگینی را به وجود می‌آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید