عسگر اولادی در گفتگو با اقتصادنیوز خبر داد:

افزایش 8 درصدی صادرات غیر نفتی در بهار

کدخبر: ۱۰۱۹۰۹
در سه ماهه اول سال جاری صادرات غیر نفتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هشت درصد رشد یافت.
افزایش 8 درصدی صادرات غیر نفتی در بهار

اسدالله عسگراولادی رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با اقتصادنیوز از افزایش هشت درصدی آمار صادرت غیر نفتی در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت:در حالی که انتظار می رفت صادرات در سه ماهه اول سال کاهش یابد ولی شاهد رونق نسبی آن بودیم.
وی ادامه داد: بیشترین صادرات غیر نفتی در سه ماهه فروردین، اردیبهشت و خرداد مربوط به خشکبار،  سنگ های معدنی و فلزات و آهن آلات است.

* پتروشیمی و میعانات 70 درصد صادرات غیرنفتی

عسگر اولادی با بیان این که البته پتروشیمی همچنان بالاترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: میزان کل صادرات پتروشیمی در سه ماهه اول امسال 40 درصد، میعانات گازی 30 درصد و صادرات غیر نفتی سنتی نیز 30 درصد است.
رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که بعید است امسال به هدف گذاری صادرات دست یابیم خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلات بانکی و تحریم ها علیه آن هنوز برطرف نشده است که خود این موضوع مانعی بزرگ برای صادرات شده است. از سوی دیگر نرخ ارز کاهش یافته و همین موضوع باعث شده قیمت تمام شده صادرات افزایش یابد.
وی با اشاره به این که صادرات در ایران مرقون به صرفه نیست،گفت: از سوی دیگر مشکل حمل و نقل نیز هنوز برطرف نشده است و تمام این عوامل موجب می شود که آمار صادرات در پایان سال جاری مطلوب نباشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید