رایزنی برای بازگشایی دفتر ILO در تهران

کدخبر: ۱۰۱۰۳۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رایزنی برای بازگشایی دفتر سازمان بین المللی کار(ILO) در تهران خبر داد.
رایزنی  برای بازگشایی دفتر ILO  در تهران

به گزارش «اقتصاد نیوز» بیش از سه دهه است که دیگر دفتر سازمان بین‌المللی کار در ایران فعال نیست و این در حالی است که در سال‌های اخیر نماینده‌های ایران در چند دوره عضو اصلی هیات مدیره این سازمان بودند.


با وجود این، در اجلاس امسال سازمان بین‌المللی کار علاوه بر تمدید عضویت ایران در هیات مدیره سازمان ILO نماینده‌های دولت ایران پیشنهاد بازگشایی دفتر این سازمان در تهران را مطرح کرده‌اند.

آن طور که مهر گزارش داده، در دیدار «گای رایدر» مدیرکل سازمان بین‌المللی کار با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، موضوع بازگشایی دفتر سازمان بین‌المللی کار در تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار ربیعی بر لزوم ارتقاء همکاری میان ایران و ILO تاکید کرد و افزود: بازگشایی دفتر تهران می‌تواند این روابط را گسترش دهد و ما آمادگی داریم با افتتاح این مرکز در تهران در حوزه آموزش‌ها در رابطه با کشورهای جنوب-جنوب نقش موثرتری را ایفا کنیم، اگرچه ایران با ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به کشورهای عراق، سوریه و عمان گام‌های اساسی را برداشته است.

این در حالی است که در سال‌های اخیر در مورد موضوع‌های مختلف مربوط به اشتغال مانند مسائل ایمنی در حین کار، ایران خواهان دریافت آموزش‌ها و خدمات سازمان بین‌المللی کار بوده اما از نگاه برخی نماینده‌های ایران در اجلاس سالانه ILO محدودیت‌های بین‌المللی ایران مانع این همکاری می‌شد. در این شرایط طبق آمارهای رسمی منتشرشده تنها در سال گذشته 1800 نیروی کار ایران در حین کار جان خود را از دست دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید