«یارانه برای همه» به اتمام رسید

حذف یارانه غیرنیازمندان از تیر ماه

کدخبر: ۱۰۱۲۵۶
پس از اعلام معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مبنی بر شروع شدن راستی آزمایی اطلاعات اقتصادی خانوار، امروز یک نماینده مجلس اعلام کرد: طبق قانون از ابتدای تیر ماه امسال یارانه نقدی تنها باید به نیازمندان پرداخت شود.
حذف یارانه غیرنیازمندان از تیر ماه

به گزارش«اقتصادنیوز»، دوشنبه اخیر محمد باقر نوبخت در کسوت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سخنگوی دولت اعلام کرده بود که راستی‌آزمایی از اطلاعات اقتصادی خانوار آغاز شده است.

منظور نوبخت راستی‌آزمایی از اطلاعاتی است که متقاضیان یارانه در فروردین ماه امسال هنگام ثبت‌نام برای دریافت یارانه ارائه داده‌اند.

در کنار آن اطلاعات، برخی از مقامات نیز اعلام کرده بودند حساب‌های بانکی متقاضیان یارانه نیز بررسی می‌شود. حتی نوبخت عنوان کرده بود که دولت طبق قانون اختیار انجام این کار دارد اما این کار انجام نمی‌دهد. همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز این موضوع را تکذیب و اظهار کرد که دولت به حساب‌های بانکی مردم سرکشی نخواهد کرد.

در همین شرایط که راستی‌آزمایی اطلاعات اقتصادی خانوار آغاز شده، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داده که دولت از تیر ماه، دیگر به همه متقاضیان یارانه نمی‌دهد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگویی با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به مصوبه مجلس در جریان بررسی بودجه سال 93 در خصوص هدفمندی یارانه‌ها، دولت باید از آخر خرداد ماه تفکیک بین غنی و فقیر و به عبارتی نیازمند و غیرنیازمند را برای پرداخت یارانه نقدی عملیاتی کند. دولت باید طیف افراد نیازمند دریافت یارانه را شناسایی کند تا یارانه نقدی تنها به این افراد اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: البته دولت گفته می‌خواهد نسبت به راستی‌آزمایی اطلاعات وصولی از مردم اقدام کند. در مرحله قبل مردم اطلاعات خود را ارائه کردند و حالا باید بررسی شود که اطلاعات ارائه شده درست است یا غلط. سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید تا آخر خردادماه نسبت به نهایی کردن این اطلاعات اقدام کند تا یارانه تنها به نیازمندان پرداخت شود.

دو روز پیش نیز نوبخت صراحتا عنوان کرده بود که دولت حتما راست‌آزمایی اطلاعات اقتصادی خانوار را انجام خواهد داد، چرا که به منابع ناشی از آن برای اختصاص به سلامت، تولید و رفاه مردم نیاز دارد.


اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید