ادامه موضع گیری ها به تسویه حساب بدهکار نفتی؛

تنها۵۰ میلیون دلار بدهی های زنجانی زنده شد

کدخبر: ۱۰۲۸۹۳
در حالی که پیش از این برخی منابع خبری صحبت از تاجری کرده بودند که بدهی بابک زنجانی را تقبل کرده، سخنگوی شرکت نفت عنوان کرده که تنها 50 میلیون دلار از این مبلغ زنده شده است.
تنها۵۰ میلیون دلار بدهی های زنجانی زنده شد

 به گزارش «اقتصادنیوز»، دو روز قبل حمید حسینی در مقام خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران به اقتصادنیوز اعلام کرده بود که یکی از تاجران ایرانی مقیم خارج از کشور بخشی از بدهی بابک زنجانی را تقبل کرده است. همزمان صحبت‌های بسیاری در خصوص میزان بدهی زنجانی و نحوه پرداخت این بدهی صورت گرفت.

همزمان سخنگوی شرکت ملی نفت اعلام کرده است که این میزان مبلغی که از سوی تاجر ایرانی تقبل شده تنها بخشی از این بدهی بوده و 50 میلیون دلار از این بدهی، تسویه می‌شود.

محمد ناصری همزمان با این خبر صحبت‌هایی نیز در خصوص ساخت و تحویل دکل از سوی زنجانی به شرکت پتروپارس کرده است. وی در عین حال صحبت‌هایی که پیش از این حمید حسینی در خصوص این دکل‌ها عنوان کرده بود را تکذیب و به تسنیم اعلام کرده است که قرار بود آقای زنجانی در ساخت یک دکل حفاری مشارکت داشته باشد، بر همین اساس، وی بخشی از پول دکل مورد نظر را پرداخت کرد اما بعد از پرداخت پول به‌دلیل بازداشت شدنش کار ساخت دکل متوقف شد.

بابک زنجانی با نام کامل بابک مرتضی زنجانی، تاجر ایرانی خبرسازی است که نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و فساد اقتصادی مطرح شد. اتهامات وی بدهی بیش از 2.5 میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی و همچنین جعل اسناد بانکی با پرداخت رشوه به بانک ملی تاجیکستان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید