احداث فرودگاه و بندرگاه در جزایر فارور

کدخبر: ۱۰۵۰۱۰
مشاور رئیس جمهور از احداث فرودگاه و بندرگاه در جزایر فارور خبر داد و گفت: ظرفیت های نیروی دریایی سپاه برای ساخت و ساز جزایر به کار گرفته می شوند.
احداث فرودگاه و بندرگاه در جزایر فارور

مهر نوشت:

 اکبر ترکان در دیدار با فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، با اشاره به برنامه توسعه جزایر هندورابی، فارور و فارورکوچک گفت: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در مجموعه هندورابی، از نیمه دوم سال گذشته مطالعات اساسی و وسیعی را جهت تدوین طرح جامع با تاکید بر حفظ تعادل زیست محیطی، احداث زیر ساخت‌ها، فرودگاه، بندرگاه و ایجاد زیرساخت‌های تامین آب و برق و ایجاد مناطق تفریحی از جنسی متفاوت از جزیره کیش و به شکل ویلایی آغاز کرده‌اند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: بر این اساس بنا داریم با استفاده از ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه اقتصاد جزایر را رونق ببخشیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه نیروی دریایی سپاه، آبادانی جزایر است و این نیرو به دنبال افزایش رفاه و مهیا کردن وضعیت اقتصادی خوب برای مردم در جزایر است افزود: نیروی دریایی سپاه برای ارتقای معیشت و رفاه مردم در جزایر ظرفیت خود را به کار گرفته است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به استقرار نیروهای ویژه دریایی سپاه در فارور بزرگ گفت: احداث فرودگاه در فارور بزرگ و ایجاد یک بندرگاه در فارورکوچک برای رفت و آمد بار و مسافر از برنامه‌های توسعه جزایر با استفاده از توانایی‌های سپاه است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای برنامه توسعه جزایر، فارور بزرگ مقصد اصلی پروازی مردم شود و از آنجا بتوانند برای بهره‌مندی از جاذبه‌های فارور کوچک با شناور به آن سفر کند.

مشاور رییس جمهور با اشاره به جذابیت‌های بی‌نظیر گردشگری فارور کوچک گفت: اشغال کل جزیره فارور توسط پرندگان مهاجر در فصولی از سال جاذبه‌ای زیبا و بی‌نظیر است که به دنبال فراهم کردن شرایطی هستیم که همه مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند ؛ همچنین قصد داریم ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه را برای ساخت و ساز جزایر به یاری بگیریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید