تصویب توقف پروازهای نیمه شب مهرآباد

کدخبر: ۱۰۵۰۳۱
یک عضو مجمع نمایندگان تهران  گفت که در جلسه ای مقرر شده برای رفاه حال ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد از آبان ماه پروازهای فرودگاه مهرآباد از ساعت 12 شب تا 5 صبح متوقف شود.
تصویب توقف پروازهای نیمه شب مهرآباد

ایسنا نوشت: 

مهرداد بذرپاش با اشاره به بررسی موضوع انتقال فرودگاه مهرآباد در جلسه مجمع نمایندگان تهران، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ساعت پروازها در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد از آبان ماه از ساعت 12 شب تا 5 صبح برای رعایت حال شهروندان ساکن در اطراف فرودگاه پروازی در فرودگاه مهرآباد انجام نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این جلسه توضیحات لازم در مورد انتقال فرودگاه مهرآباد داده شد و گفته شد که این کار نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی است، همچنین فرودگاه امام (ره) به خاطر محدودیت‌های سالن‌های ترانزیت امکان پذیرش این میزان مسافر را ندارد و زمان قابل توجهی مورد نیاز است تا این ظرفیت در فرودگاه امام ایجاد شود، همچنین بحث استفاده از ظرفیت فرودگاه پیام در کرج به عنوان فرودگاه مکمل برای کمک به فرودگاه مهرآباد مطرح شد.

وی با بیان اینکه سالن 12 هزار متری فرودگاه امام تا پایان سال به نتیجه می‌رسد، اضافه کرد: این سالن بخشی از کمبودهای فرودگاه امام را جبران می‌کند و در ادامه پرواز حجاج و عمره به فرودگاه امام منتقل می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود انتقادات جدی در مورد خدمات فرودگاهی به ویژه خدمات رفاهی در فرودگاه‌ها، تصریح کرد: این انتقاد وجود دارد که چرا با توجه به افزایش نزدیک صدرصدی قیمت بلیط هواپیماها خدمات فرودگاهی تغییر محسوسی نداشته و در بعضی جاها بدتر هم شده است مثل صدمه زدن و جابجایی بارهای مسافرین یا ایجاد محیط مطبوع انتظار و خدمات کترینگ.

بذرپاش ادامه داد: در این جلسه شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد با افزایش قیمت مبلغی به شرکت فرودگاه‌ها داده نمی‌شود بلکه پرداختی به این شرکت، مبلغ ثابت مقرر در بودجه است، ضمن اینکه شش فرودگاه سودده کشور مسئولیت تامین سایر فرودگاه‌های کشور را به عهده دارند و خدمات فرودگاهی آنها نیز از این طریق انجام می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مجمع نمایندگان تهران بر لزوم زیباسازی محیط‌های پیرامونی فرودگاه‌ها و امکانات رفاهی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: فرودگاه هر کشور به ویژه در پایتخت از شاخصه‌های معرفی آن کشور است و هر توریست خارجی که وارد کشور می‌شود اولین ارزیابی را نسبت به آن کشور از طریق فرودگاه دارد لذا باید با جدیت بیشتری امور مربوط به فرودگاه‌ها را دنبال کرد.

وی با اشاره به مشکلات پارکینگ در فرودگاه‌های امام و مهرآباد، گفت: باید هر چه سریعتر اقدام لازم برای راه‌اندازی پارکینگ طبقاتی در فرودگاه امام انجام شود البته مشکل پارکینگ در فرودگاه مهرآباد هم کماکان به قوت خود باقی است.

بذرپاش گفت که در جلسه مجمع نمایندگان مقرر شده فضاهای غیرضرور فرودگاه مهرآباد هر چه سریعتر به فرودگاه امام منتقل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط منطقه، خاطرنشان کرد: وضعیت عراق و اوکراین باعث شده کریدور پروازی ایران نسبت به گذشته شلوغ‌تر شود بنابراین شرکت خدمات فرودگاهی باید خدمات بیشتری را به پروازهای عبوری ارائه دهد بنابراین باید این شرکت تقویت شود تا توان ارائه خدمات بیشتر را داشته باشد.
ف

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید