در پایان معاملات رینگ صنعتی رقم خورد

دادو ستد 3520تن ورق های گرم فولاد مبارکه

کدخبر: ۱۰۷۲۴۴
در معاملات امروز در رینگ صنعتی، فولاد مبارکه 29700 تن ورق گرمB به قیمت پایه 16707 ریال را بر روی تابلو برد که در مجموع 3520تن از این محصول با قیمت پایه مورد دادوستد قرار گرفت.
دادو ستد 3520تن ورق های گرم فولاد مبارکه
سید‌علی خسروشاهی:

  رینگ صنعتی بورس کالای ایران امروز دوشنبه طبق معمول شاهد عرضه‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود. در سنوات گذشته هر زمان که صحبت از عرضه محصولات فولاد مبارکه به میان می‌آمد معامله‌گران را به یاد صف‌های طویل خرید و حجم زیاد تقاضا برای این محصولات می‌انداخت؛ به طوری که شرکت فولاد مبارکه مجبور به طراحی سیستم کد دهی به مصرف‌کنندگان واقعی محصولات خود کرده بود تا بلکه بتواند از ورود دلالان به بازار جلوگیری کند و به نوعی بازار را کنترل کند.

در آن سوی بازار هم البته دلالا ن و واسطه‌ها بیکار نبودند و سعی در خرید کد از شرکت‌های دارای مجوز بودند تا از این محل منفعتی به‌دست بیاورند اما در سال جاری با حاکم شدن رکود در اقتصاد کشور و البته صنعت فولاد تقاضای ورق گرم و سرد به شدت کاهش یافته و معاملات محصولات فولاد مبارکه از رونق چندانی برخوردار نیست.

بدین ترتیب در معاملات امروز در رینگ صنعتی، فولاد مبارکه ۲۹۷۰۰تن ورق گرمB به قیمت پایه ۱۶۷۰۷ریال را به روی تابلو برد که در مجموع ۳۵۲۰تن از این محصول با قیمت پایه مورد داد وستد قرار گرفت.

همچنین ورق گرمCنیز۴۰۷۰۰تن با قیمت پایه ۱۷۰۷۷ ریال عرضه شد که در مجموع ۱۲۱۰تن از آن مورد داد وستد قرار گرفت. ورق سرد Bنیز۱۰۰۰تن با قیمت ۲۰۲۰۰ ریال عرضه شد که در ‌‌نهایت ۶۰۰تن از این محصول معامله شد.

در این راستا، ورق قلع اندود تولید شده توسط شرکت فولاد مبارکه از دیگر عرضه‌های امروز بود که ۲۵۰تن از این محصول با قیمت ۲۹۱۵۰ ریال مورد داد وستد قرار گرفت. امروز بعد از اتمام تالار صنعتی شاهد خرید مچینگ از طرف متقاضیان بر روی محصولات فولاد مبارکه بودیم.

اما شرکت صنایع مس کاوه امروز ۴۰ تن مس مفتول تولیدی خود را با قیمت پایه ۲۱۹۸۰۱ ریال عرضه کرد که داد و ستد نشد.

معاملات رینگ صادراتی

از سوی دیگر در رینگ صادراتی بورس کالا امروز شاهد عرضه ۱۰۰هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده مجتمع سنگ‌آهن گل گهر بودیم که مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین در بازار امروز، ۱۰لات شمش طلای یک کیلوگرمی نیز توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به روی تابلو آمد که تقاضایی برای آن وجود نداشت. به نظر می‌رسد با رسیدن به زمان اتمام مذاکرات هسته‌ای و قطعی نشدن نتیجه مذاکرات فعالان بازارطلا از حجم معاملات خود کاسته و منتظر خبر قطعی از نتیجهٔ مذاکرات هستند. هرچند در هفته گذشته قیمت جهانی طلا با افزایش همراه بود و امروز نیز به دلیل تعطیل بودن بازار ژاپن قیمت جهانی انس از نوسان زیادی برخوردار نیست، باید منتظر گشایش بازار امریکا بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید