عوام‌فریبی در فروش لوازم خانگی

کدخبر: ۱۰۸۲۱۳
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: در بسیاری از فروشگاه‌ها یخچال‌های 14 فوتی به دروغ به عنوان یخچال 25 فوتی فروخته می‌شود و این اتفاق در زمینه بخاری و کولر نیز رخ می‌دهد که عوام‌فریبی است.
عوام‌فریبی در فروش لوازم خانگی

ایسنا نوشت:

محمد طحان‌پور با بیان اینکه ضرورت اجباری شدن استاندارد در لوازم خانگی بسیار احساس می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر استاندارد برای کالاهایی مثل بخاری، آب‌گرمکن گازی و اجاق گاز اجباری است چون در بعضی از لوازم خانگی که ساخت آسانی دارد، تعدد کارخانه و تولیدکننده غیر قانونی هم وجود دارد.

وی بیان کرد: استاندارد اجباری در بسیاری از کالاها وجود داشت ولی با توجه به اینکه تعدد کارخانه‌ها زیاد شده و خیلی از تولیدکنندگان استاندارد را رعایت نمی‌کردند، همین موضوع باعث شد که بحث استاندارد در همه لوازم خانگی اجباری شود.

طحان‌پور افزود: نیروی انسانی کافی برای نظارت در همه مغازه‌های لوازم خانگی وجود ندارد ولی اجباری شدن استاندارد و اجرای دقیق آن می‌تواند از بسیاری مشکلات بکاهد.

*تولید اجاق گاز رومیزی غیر استاندارد در انباری خانه‌ها!

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در حوزه تولید برخی لوازم خانگی با مواردی از تخلف مواجه شدیم، گفت: به عنوان مثال بعضا افرادی در انباری خانه‌شان اجاق گاز رو میزی تولید می‌کنند که استاندارد ندارد ولی آنها مدعی هستند که کارشان استاندارد است.

وی تاکید کرد: تعدادی از خریداران به ما شکایت کردند که یخچالی را به عنوان 24 فوت خریده‌اند ولی 14 فوت بود که پیشنهاد می‌شود مراجع ذی‌ربط بحث فروش یخچا‌ل‌ها را از این پس فقط بر اساس لیتر عنوان کنند.

طحان‌پور با بیان اینکه هر فوت یخچال حدود 28.3 لیتر است، گفت: ‌به دنبال بازدید از یکی از کارخانه‌های تولید یخچال با موردی برخورد کردم که کارخانه مربوطه یخچال‌های دوقلو را که در بازار به عنوان 35 فوت به فروش می‌رساند در واقع 17 فوت است؛ این موضوع یک عوام‌فریبی محسوب می‌شود و مراکز مربوطه باید به آن رسیدگی کنند.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود این است که فروشگاه‌ها باید یخچال‌ها را بر اساس لیتر اعلام کنند، نه فوت.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در ادامه با بیان اینکه در کولرها معمولا از عنوان وات استفاده می‌شود ولی کولرهایی که به عنوان مثال به عنوان 7000 وات فروخته می‌شود در واقع مدل 7000 هستند، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه فروش بخاری نیز شاهد بودیم که برخی از بخاری‌ها به عنوان بخاری 12 هزار کالری فروخته می‌شوند و این در حالی است که فقط عنوان مدل این بخاری ها 12 هزار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید