بزرگراه حرم تا حرم بهمن آماده است

کدخبر: ۱۰۸۷۸۱
وزیر راه و شهرسازی از افتتاح نخستین ضلع از آزادراه بزرگ حرم تا حرم در بهمن ماه امسال با حضور رئیس جمهوری خبر داد. طرحی که بناست به عنوان اصلیترین محور در اتصال مرکز و جنوب ایران به شمال شرق عمل کند. 
بزرگراه حرم تا حرم بهمن آماده است

ایسنا نوشت:

با توجه به اینکه شهر مشهد از نظر حجم و تعداد مسافرت‌ها با دیگر نقاط کشور قابل مقایسه نیست و سالانه پذیرای چندین میلیون نفر از زائران حرم امام رضا است و البته محوریت این شهر در برخی از طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی لزوم ایجاد یک جاده اصلی اتصالی به سمت این شهر از سال‌ها پیش احساس شد.

این طرح بزرگ که در قالب آزادراه حرم تا حرم بنا است در زمان بهره برداری کامل قم را به مشهد مقدس متصل کند در سه قطعه اصلی برنامه ریزی و طراحی شده است قطعه نخست این آزادراه که قم را به گرمسار با مسافتی ۱۵۲ کیلومتری وصل می‌کند ماه آینده با حضور رییس جمهور به افتتاح کامل خواهد رسید. دو قطعه دیگر این آزادراه که از گرمسار به سمنان با مسافت ۱۲۰ کیلومتر و از نیشابور به مشهد به طول ۸۰ کیلومتر ساخته خواهد شد به گفته وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک وارد مرحله اجرایی می‌شود.

از سوی دیگر وجود سه مرز اصلی سرخس، باجگیران و تایباد در خراسان رضوی که به عنوان اصلیترین محورهای اصلی ترانزیتی ایران در شمال شرق به حساب می‌آیند این آزادراه را در لیست محورهای مهم اقتصادی کشور قرار داده که از سوی مسوولان با اولویت دو چندان پیگیری می‌شود.

هر چند افتتاح نخستین قطعه از این آزادراه تنها سرآغاز توسعه جاده‌های متصل به خراسان رضوی و مشهد به حساب می‌آید اما پیش بینی می‌شود با توجه به محوریت مسیر قم – گرمسار از ماه‌ آینده حجم قابل توجهی از سفر‌ها به این محور اختصاص یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید