کیش و ترکیه بیشترین مقصدپروازی ایرانی‌ها

کدخبر: ۱۱۰۶۹۷
در بیشتر تبلیغات تلویزیون، پیامک و بیلبوردهای آژانس‌های گردشگری بیشترین مقاصدی که به چشم می‌خورد، کیش و ترکیه است. سفرهایی با قیمت‌های تخفیفی و فقط در جهت جذب گردشگر.
کیش و ترکیه بیشترین مقصدپروازی ایرانی‌ها

به گزارش «اقتصادنیوز» براساس اعلام دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کیش و ترکیه بیشترین مقاصد پروازی گردشگردی مسافران در سال ۹۳ بوده است.

مقصود اسعدی سامانی گفته است كه  امسال تعداد مجوزهای انجام پروازهای فوق العاده نسبت به نوروز ۹۳ رشد داشته است اما علی‌رغم این رشد ایرلاین‌ها از سازمان هواپیمایی کشوری انتظار دارند تا با ارائه مجوزهای بیشتر برای پروازهای فوق العاده، امکان استفاده از تمام ظرفیت‌ برای شرکت‌های هواپیمایی را فراهم کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه پروازهای فوق العاده نوروزی ۹۴ نسبت به نوروز ۹۳ رشد خوبی دارد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی تمام تلاش خود را برای کاهش تاخیر‌ها انجام می‌دهند تا پرواز‌ها در زمان مقرر انجام شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از وی اعلام كرده است كه شرکت‌های هواپیمایی در حال برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی هستند.

براين اساس طبق روال سال‌های گذشته ایرلاین‌ها امسال نیز برای ایام نوروز که تقاضای سفر هوایی افزایش می‌یابد از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست صدور مجوز پروازهای فوق العاده کرده‌اند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی تمام تلاش خود را برای کاهش تاخیر‌ها انجام می‌دهند تا پرواز‌ها در زمان مقرر انجام شود گفت: هیچ ایرلاینی مایل به تاخیر در پرواز نیست زیرا تاخیر در پرواز به ضرر خود ایرلاین‌ها است.

وی مسائل برون سازمانی ایرلاین‌ها، شرایط جوی و درون سازمانی را از علل تاخیرهای پروازی اعلام کرد و گفت: برخی تاخیرهای پروازی مربوط به شرکت‌های هواپیمایی نیست؛ برخی تاخیر‌ها به دلیل شرایط نامناسب جوی در مواقع خاص رخ می‌دهد و برخی تاخیر‌ها درون سازمانی است که توسط شرکت‌ها انجام می‌شود که این تاخیر‌ها عمدتا به دلیل نقص فنی است اما از آنجایی که ایمنی در اولویت ایرلاین‌ها قرار دارد ممکن است در مواقعی به دلیل نقص فنی شاهد تاخیر در پرواز‌ها باشیم بنابراین از مسافران تقاضا می‌کنیم در صورت بروز تاخیر شرکت‌ها را همراهی کنند؛ البته تمام تلاش این است که تاخیری در پرواز‌ها رخ ندهد.

وی گفت: میانگین عمر هواپیماهای کشور ۲۱ سال است حال آنکه میانگین عمر هواپیما در کشورهای منطقه ۱۰ سال است که از دولت انتظار داریم تا برای نوسازی ناوگان شرایط استفاده ایرلاین‌ها از تسهیلات صندوق توسعه ملی را فراهم کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در بخش دیگری از اظهاراتش به بحث پروازهای گردشگری اشاره کرد و گفت: کیش و ترکیه بیشترین مقاصد پروازی گردشگردی مسافران در سال ۹۳ بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید