اقتصادنیوز گزارش می‌دهد:

خاک خوری ویلاهای «دولت سابق» / مسکن‌های مهر ویلایی در مناطق خشک هنوز بی‌مشتری‌اند

کدخبر: ۱۲۱۷۷۱
مسکن‌های مهر تنها برای خانه‌دار شدن اقشار با قدرت خرید پایین در شهرهای بزرگ نبود، بلکه مسکن‌های ویلایی هم در این طرح پیش‌بینی شده بود که در مناطق تقریبا خشکی چون استان‌های مرکزی و خراسان جنوبی ساخته شدند و اکنون کمتر کسری حاضر است آنها را تحویل بگیرد.
خاک خوری ویلاهای «دولت سابق» / مسکن‌های مهر ویلایی در مناطق خشک هنوز بی‌مشتری‌اند
نگارمیرکریمی:

حدود اردیبهشت‌ماه سال 92 بود که اعلام شد حدود دو هزار واحد مسکونی مهر ویلایی برای یکی از شهرهای جدید طراحی شد. نام شهرهای جدید یکی پس از دیگری برده و اعلام شد هریک چه تعداد واحد مسکونی ویلایی مهر دارد . از پردیس و پرند و هشتگرد در اطراف تهران گرفته تا امیرکبیر و طبس و گلبهار و ...در نزدیکی سایر شهرها. 

حالا این روزها هر یک از این شهرها به انتظار مشتری برای فروش واحدهای مسکونی خود هستند. انگار مشکلات در مسکن مهر تمام شدنی نیست، یا واحدها بودجه کافی برای ساخت و ساز ندارند یا اینکه واحدهای آماده مشتری کافی برای فروش ندارند.

در تابستان امسال که خرید و فروش مسکن در همه نقاط کشور کاهش یافته است، شهر جدید امیرکبیر در نزدیکی استان مرکزی که آب و هوای خشکی دارد و کمتر کسی را به سکونت در این آب و هوا جذب می‌کند،  به انتظار خریدار واحدهای مسکونی ساخته شده‌اش است .

در گذر از جاده‌های اطراف این شهر، همچنان بیلبوردها و پلاکاردها برای تشویق به خرید مسکن در این شهر جدید به چشم می‌خورد و این درحالیست که از زمان آغاز پروژه‌ مسکن‌های مهر ویلایی چند سالی می‌گذرد که به نظر می‌رسد هنوز مشتریان جدی‌ای برای این مسکن‌ها پیدا نشده است. انگار رکود بازار مسکن به تک تک شهرهای کشور رخنه کرده و حتی متقاضیان مسکن مهر با پس انداز و کمک تسهیلاتی دولت بازهم قادر به خرید مسکن نیستند.

این در حالی است که در سال 92 اعلام شد ساخت دو هزار مسکن مهر ویلایی در مساحتی به میزان 130 هکتار در این شهر طراحی شده است که برخی از کاربری‌های فرهنگی در 60 هکتار از این مساحت پیش‌بینی شده است.

البته نه تنها در شهر جدید امیرکبیر بلکه در دیگر شهرهای جدید هم ساخت‌وساز واحدهای مسکونی ویلایی مهر انجام شده؛  به گونه‌ای‌ که گفته شده است طبس میزبان بیشترین تعداد واحد مسکونی ویلایی مهر است .

سال 91 دولت مهر به ریاست احمدی‌نژاد اعلام کرد از هشت هزار و 24 هزار واحد مسکن مهر استان یزد به صورت همزمان بهره‌برداری کرده که از این تعداد هزار و 280 واحد آن در این شهرستان واقع شده است، اما پس از ان شهر جدید امیرکبیر با اعلام طراحی دو هزار واحد مسکونی پا پیش گذاشت. البته در شهر جدید هشتگرد نیز حدود دو هزار و 500 واحد مسکونی ویلایی مهر آماده تحویل است .

به گزارش اقتصادنیوز، تاکنون دولت تعداد واحدهای مسکونی ویلایی مهر در کل کشور را اعلام نکرده است، اما براساس آنچه هر یک از شهرهای جدید شرایطی برای پیش خرید این واحدهای اعلام کرده‌اند این‌گونه برآورد شده که زمین این وحدهای مسکونی خودمالکی است و میزان تسهیلات بانکی برای این واحدها نیز همچون دیگر واحدهای مسکونی مهر است که قیمت تمام شده هر واحد مسکونی حدود 70 تا 90میلیون تومان برآورد شده‌، البته هزینه و نوع ساخت هر واحد مسکونی بسته به شهر مورد نظر متغیر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید