در گفت‌وگو با اقتصادنیوز عنوان شد:

مهم‌ترین فاکتور انتخاب شریک نفتی، چیست؟/ کشورهای اروپایی مشتری نفت ایران

کدخبر: ۱۳۸۶۴۲
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت،‌ گاز و پتروشیمی تاکید کرد که کشورهای اروپایی می‌توانند شریک خوبی برای نفت ایران باشند.
مهم‌ترین فاکتور انتخاب شریک نفتی، چیست؟/ کشورهای اروپایی مشتری نفت ایران

احمد صرامی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، در خصوص همکاری‌های پساتحریمی ایران در حوزه نفت، عنوان کرد: واضح است که ایران در حوزه همکاری‌های نفتی با کشوری همکاری می‌کند که بهترین تقاضا را ارائه دهد و بتوان به نتیجه زودتر در همکاری رسید.

به گفته وی، اروپایی‌ها سال‌هاست که به حوزه نفت ایران علاقه دارند و تنها در انتظار برداشته شدن برجام بودند. در عین حال بسیاری از پالایشگاه‌های اروپایی با نفت ایران تنظیم شده‌اند و به همین دلیل می‌توانند مشتری ایران باشند.

صرامی عنوان کرد: شرکت‌هایی مانند انی در حوزه اکتشاف، صنعت و فرآورده‌های نفتی کار می‌کنند و می‌توان در تمام این حوزه‌ها یک همکاری مشترک داشت.

وی در عین حال گفت: البته ایران آماده همکاری با همه کشورها حتی چین را هم دارد. به غیر از خط قرمز‌هایی که پیش از این نیز وجود داشته است، آماده مشارکت با کلیه کشورها در حوزه نفت در ایران وجود دارد.

این عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت،‌ گاز و پتروشیمی، مهم‌ترین مساله برای انتخاب شریک نفتی را قانونمند بودن دانست و گفت: کشورهای اروپایی می‌توانند شریک خوبی برای ایران باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید