خطرات پیش روی فروش بلیت هواپیما

کدخبر: ۱۰۱۸۴۳
گفته می شوداحتمال تبانی و التهاب آفرینی در بازار از جمله خطراتی است که آزادسازی بلیت هواپیما را تهدید می کند ، بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری باید با حضور دقیق در نظارت همه جانبه، هر گونه احتمال تبانی یا ایجاد شرایطی را که به مسافرت مردم ضربه بزند از بین ببرد در غیر این صورت موضوع رقابت کاملا بی معنی خواهد بود.
خطرات پیش روی فروش بلیت هواپیما

به گزارش " اقتصاد نیوز" معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری به ایسنا گفته است : در بند 44 قانون اساسی کشور اشاره شده است که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به الزامات و مقدمات فراوانی نیاز دارد و سازمان هواپیمایی کشوری باید در مراحل مختلف بر نحوه اجرای آن نظارت کند.
وی افزود: مهیا کردن شرایط ورود بخش خصوصی به اقتصاد و فراهم کردن اصول ابتدایی مدنظر سرمایه گذاران از اصلی‌ترین وظایف دولت است و از این رو باید سیاست‌های لازم در این حوزه عملیاتی شوند که یکی از آن‌ها، بحث متنوع سازی نرخ بلیت است.
منظری گفت: قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نیز که دست شرکت‌های هواپیمایی را در تعیین قیمت باز می‌کند باعث رونق گرفتن این صنعت و البته افزایش انگیزه بخش خصوصی خواهد شد هر چند این مساله الزاماتی دارد که در جای خود باید عملیاتی شوند.
این کارشناس با بیان این‌که رقابت باید اصولی و منصفانه باشد، اظهار کرد:‌ انحصار، بلای جان رقابت است و اگر در این عرصه شرکتی بتواند منابع خاصی را در اختیار بگیرد و دیگران را از آن محروم کند، تمامی اهداف فراموش خواهند شد.
طرح آزادسازی و متنوع سازی نرخ بلیت پروازهای داخلی از بیست و پنجم خرداد ماه سال 93 در حالی رسما آغاز شد که هنوز بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌های جدید خود را ارائه و ابلاغ نکرده‌اند.
همچنین طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری شرکت‌های هواپیمایی تنها حق دارند بین 30 درصد بالا یا پایین قیمت های مصوب سابق را در نرخ‌های جدید اعمال کنند.
به دنبال این قید، سازمان هواپیمایی روز گذشته - شنبه - به پنج شرکت مسافرتی رسما به دلیل گران‌فروشی بلیت تذکر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید