آخرین وضعیت مرزهای مشترک ایران و ترکیه

کدخبر: ۱۲۹۸۲۰
مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری آخرین وضعیت تردد در مرزهای زمینی مشترک بین ایران و ترکیه را تشریح کرد.
آخرین وضعیت مرزهای مشترک ایران و ترکیه

محمد جواد عطرچیان با بیان این‌که تردد در مرز بازرگان به شکل عادی در جریان است، اظهار کرد: به جز افزایش ترافیک خودروهای عبوری در روزهای تاسوعا و عاشورا که با افزایش شیفت در روزهای پس از آن حل شد هیچ مشکل وخللی در این مسیر وجود ندارد و کامیون‌ها بدون هیچ مشکلی در حال تردد هستند.

وی ادامه داد: همانطور که از گذشته نیز رسم بوده حدود دو روز زمان ترخیص و عبور کامیون‌ها از مرزهای دو کشور است که امیدواریم بدون اختلالی خاص همین روند در آینده نیز ادامه پیدا کند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری درباره‌ی اوضاع مرز رازی نیز اظهار کرد: این مرز که از چند هفته قبل و با توجه به برهم خوردن شرایط امنیتی در خاک کشور ترکیه از سوی این کشور مسدود شده بود، از روزهای پایانی مهرماه بار دیگر از سوی این کشور باز شده است.

عطرچیان اضافه کرد: این مرز همیشه به عنوان یک مرز مسافرتی مورد استفاده بوده است و کامیون‌ها از آن عبور خاصی نداشتند. در روزهایی که از بازگشایی مجدد آن می‌گذرد شرایط نیز به همین منوال است و خودروهای سواری و مسافران از آن عبور می‌کنند.

وی درباره‌ی آخرین وضعیت مرز مشترک سرو نیز توضیح داد: این مرز نیز از سوی دولت ترکیه به منظور تامین دوباره امنیت داخلی مسدود شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت این کشور بار دیگر به شکل محدود بازگشایی شده است و در حال حاضر تنها مسافران از آن عبور می‌کنند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری افزود: تا پیش از این از مرز سرو کامیون‌های ترک عبور می‌کردند که در بازگشایی مجدد هنوز این امکان به وجود نیامده و نیاز به تصمیم‌گیری دولت ترکیه دارد.

عطرچیان درباره‌ی چگونگی محاسبه نرخ سوخت بین کامیون‌های ترک و ایرانی نیز گفت: در حال حاضر براساس توافقی که بین دو دولت صورت گرفته ایران مخازن سوخت کامیون‌های ترک را در مرز مشترک پلمپ می‌کند و مابه‌التفاوت نرخ سوخت را محاسبه کرده و از آنها می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر وضعیت عبور و مرورها از مرز ایران به ترکیه کاملا عادی است و اگر محدودیتی نیز به وجود آمده به دلیل تصمیم‌های داخلی دولت ترکیه بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید