دبیر کل بانک مرکزی

چک ها متحدالشکل میشوند / اجرای فاز اول چک الکترونیک تا پایان خرداد

کدخبر: ۱۰۰۰۴۰
دبیر کل بانک مرکزی از تکمیل فاز اول الکترونیکی شدن فرآیند تسویه چک ها «چکاوک»تا پایان خرداد ماه امسال صورت می گیرد و بانک مرکزی ویژگی های ظاهری، امنیتی و مشخصات چک را مشخص کرده است
چک ها متحدالشکل میشوند / اجرای فاز اول چک الکترونیک تا پایان خرداد

به گزارش اقتصاد روز به نقل از فارس ،محمود احمدی، با بیان اینکه فاز اول طرح چکاوک (چک الکترونیکی) با 100 شعبه از 10 بانک آغاز شده است، اظهارداشت: تا پایان خرداد ماه امسال این طرح حداقل در یک بانک به طور کامل عملیاتی می‌شود.
وی با بیان اینکه چکاوک الگوی جدیدی در سیستم نظام‌های پرداخت است، افزود: با اجرای این طرح چک های صادر شده، در همه شعب بانک‌ها قابلیت نقد شوندگی خواهد داشت و به همین دلیل طی فرایندی باید اقداماتی در جهت راه‌اندازی سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام شود.
دبیر کل بانک مرکزی تصریح کرد: از طرف دیگر هماهنگی بین بانک‌ها برای وصول چک‌‌ها از لحاظ نرم‌افزاری و سخت افزاری باید صورت گیرد و این مسائل مقداری زمان‌بر خواهد بود، استقرار کامل این طرح نیازمند همراهی بانک‌ها و مردم است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا چک متحدالشکل که در طرح چکاوک مورد استفاده قرار می‌گیرد، طراحی شده و انتشار آن توسط بانک مرکزی انجام می‌شود، گفت: بانک مرکزی ویژگی‌های ظاهری، امنیتی و مشخصات چک را مشخص کرده اما هنوز به مرحله انتشار نرسیده است.
احمدی افزود: چک جدید طراحی شده را چاپخانه بانک مرکزی و یا چاپخانه بانک ملی منتشر خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید