جان کری در دیدار با اشتون مطرح کرد:

نرسیدن به توافق با ایران بهتر از یک توافق بد است

کدخبر: ۱۰۰۰۷۶
وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته در دیدار با کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر ادعاهای پیشین غرب مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای گفت: ایران باید تصمیمات بسیار سختی بگیرد و ما در اهداف خود مصمم هستیم.
نرسیدن به توافق  با ایران بهتر از یک توافق بد است

به گزارش اقتصاد روز و به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا،جان کری در دیدار با کاترین اشتون ضمن تقدیر از مشارکت مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات ایران و گروه 1+5 در خصوص فعالیت هسته‌ای ایران گفت: من از کمکهای خانم اشتون در مذاکرات مهم ایران و گروه 1+5 که هم اکنون به منظور رسیدن به راه‌حل جامع و نهایی در جریان است بسیار خرسندم.

وی در ادامه افزود: خانم اشتون و مدیران سیاسی ما بار دیگر هفته آینده در وین گردهم خواهند آمد و تلاش می‌کنند تا از این فرصت دیپلماتیک استفاده کرده و خود و هم‌پیمانانمان را ایمن‌تر کنیم.

کری مدعی شد: به طور مسلم ایران باید تصمیمات سختی بگیرد ما در اهداف خود مصمم هستیم و آنها تغییری نکرده‌اند. ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. از این رو این کشور باید تضمین کند که برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین متذکر شد: همانطور که بارها گفته‌ام ما همچنان معتقدیم که نرسیدن به توافق بهتر از یک توافق بد است.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار ضمن گفت‌وگو با جان کری در خصوص مسائل مهم سودان جنوبی،‌نیجریه و ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: ما به طور قطع هفته آینده تلاش می‌کنیم تا این پروسه را به جلو پیش ببریم. ما همگی می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اگر می‌توانیم به توافقی دست پیدا کنیم، این توافق بهترین باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید